واکنش تحلیلی رأی الیوم به اتفاقات امروز تهران

کد خبر: 680856

یک روزنامه فرامنطقه‌ای با اشاره به تشدید وضعیت امنیتی در منطقه نوشت، بعید نیست با توجه به اتفاقی که در ایران افتاد، حامی اصلی طراحی جنگ امنیتی در آینده عربستان سعودی باشد.

خبرگزاری فارس: روزنامه رأی الیوم که از لندن بروزرسانی می‌شود، در گزارشی از حملات تروریستی در تهران نوشت که بعید نیست عربستان حامی اصلی مالی و تسلیحاتی مرحله خونین آینده باشد.
این روزنامه نوشت: آنچه نمی‌دانیم این است که حملات تهران با آنچه محمد بن سلمان جانشین ولی‌عهد عربستان در مصاحبه‌ای تلویزیونی درباره ایران گفت و گفت که نبرد را به داخل خاک ایران منتقل می‌کند، ارتباط مستقیم یا غیرمستقیم دارد یا خیر.
به گفته رأی الیوم، «هنوز هیچ سند رسمی وجود ندارد که رابطه سازمان دولت اسلامی [داعش] را با دولت عربستان نشان بدهد... اما قطعا دو طرف منافع مشترکی در هدف قرار دادن ایران از خواستگاه مذهبی دارند، بخصوص وقتی که توجه کنیم که مذهب [فرقه] وهابیت، عقیده ایدئولوژیکی است که دولت اسلامی [داعش] بر آن متمرکز است».
رأی الیوم در پایان تأکید کرد: دو حمله در تهران صرف نظر از اینکه نفوذ امنیت خطرناکی برای ایران به شمار می‌رود، نشان دهنده مرحله خونین آتی است که عنوان آن حملات انتحاری فرقه‌گرایانه است که اختلافات قومی و مذهبی را دامن می‌زند و بعید نمی‌دانیم که عربستان سعودی، موتور و حامی اصلی مالی و تسلیحاتی این طراحی با چراغ سبز آمریکا باشد. جنگ آغاز شده و هر لحظه بر وسعت آن افزوده می‌شود.
این روزنامه الکترونیکی در پایان تأکید کرد که خلیج با دو بخش عربی‌نشین و فارسی‌نشینش، بر لبه زلزله‌ای امنیتی و نظامی بزرگی است و اولین نشانه‌های آن در بحران روابط قطر و عربستان و قبل از آن در بحران یمن دیده شد و آنچه در آینده می‌آید، بزرگتر است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها