بشار الجعفری: در جلسه امروز جنایات ائتلاف آمریکا بررسی شد

کد خبر: 697177

امروز جمعه چهارمین جلسه مذاکره هیئت دولتی سوریه با «استفان دی میستورا» فرستاده ویژه سازمان ملل در این کشور در مقر سازمان ملل در ژنو به پایان رسید.

خبرگزاری فارس: امروز جمعه چهارمین جلسه مذاکره هیئت دولتی سوریه با «استفان دی میستورا» فرستاده ویژه سازمان ملل در این کشور در مقر سازمان ملل در ژنو به پایان رسید.
«بشار الجعفری» رئیس هیئت مذاکره کننده سوریه پس از پایان این جلسه در یک نشست خبری تأکید کرد: «در این دور بر دو موضوع اصلی مبارزه با تروریسم و نشستهای کارشناسان حقوقی تمرکز کردیم».
الجعفری تصریح کرد: گفتگوهای کارشناسان فنی درباره اصول مربوط به روند قانون اساسی است که در برگه 12 بندی دی میستورا آمده است.
وی با بیان این مطلب افزود: در جلسه پایان امروز برای فرستاده سازمان ملل و تیم همراه وی آخرین تحولات مربوط به مبارزه با تروریسم در اراضی سوریه شرح دادیم.
خبرگزاری سانا به نقل از این مسئول سوریه گزارش داد: اظهارات مربوط به مبارزه با تروریسم مفید و عمیق بود و در این جلسه توجه فرستاده ویژه [سازمان ملل] را به کشتارهای ائتلاف بین المللی [به رهبری آمریکا] به ویژه در رقه جلب کردیم که سبب وخاومت وضعیت انسانی شده است.
الجعفری با اشاره به اینکه به سیاستهای توسعه طلبانه ترکیه در شمال سوریه پرداخته اند، تصریح کرد که حرکت مثبتی در خصوص بازگشت بسیاری از خانواده های سوری به آغوش میهن خود به وجود آمده است.
وی تأکید کرد که هیئت سوری در جریان مذاکره با دی میستورا از وی خواسته است که مسئله مبارزه با تروریسم از سطح نظری وارد سطح پاسخ عملی در شورای امنیت و جامعه بین الملل شود.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها