دوترته برای مبارزه با مواد مخدر از آمریکا کمک خواست

کد خبر: 729952

رییس جمهور فیلیپین با متهم کردن باندهای تبهکاری تایوان و هنگ‌کنگ به استفاده از کشورش به عنوان مرکز حمل مواد مخدر، از آمریکا برای کنترل قاچاق این مواد کمک خواست.

خبرگزاری ایسنا: رودریگو دوترته، رییس جمهور فیلیپین، در سخنرانی خود گفت، شبه‌نظامیان که در ماه مه مناطق جنوبی شهر ماراوی را غصب کردند، هزینه‌های خود را از راه قاچاق مواد مخدر تامین می‌کنند. بیش از ۸۰۰ تن از مردم طی این درگیری‌ کشته شده‌اند؛ درگیری‌ای که دوترته آن را با هدف تلاش برای دستگیری یکی از شخصیت‌های اصلی مواد مخدر در فیلیپین که شناسایی نشده، معرفی کرده است.

دوترته به اعضای انجمن قانون اساسی این کشور گفت: فیلیپین مرکز انتقال "شیشه" به آمریکا است. این امر دولت آمریکا را ملزم می‌کند تا با ما، به ویژه در این مورد مهم همکاری نزدیکی داشته باشد.

وی که ۱۶ ماه پیش در انتخابات ریاست جمهوری فیلیپین پیروز و متعهد شد که با فساد، جرم و مواد مخدر مبارزه کند، افزود، باندهای جرایم سازمان‌یافته "۱۴-K" در هنگ‌کنگ و "بامبو" در تایوان از فیلیپین به عنوان مرکز حمل‌ونقل خود استفاده می‌کنند.

دوترته تصریح کرد: ما در معرض سیلی از مواد مخدر قرار داریم. این اولین بار است که می‌خواهم افشا کنم که فیلیپین امروز به مرکزی برای مشتریان سازمان بامبو تبدیل شده است و آنان عملیت خود را در این کشور مدیریت کرده‌اند.

دوترته جزییات منبع اطلاعاتی خود را ارائه نکرد.

واشنگتن اعلام کرده، از اقدامات فیلیپین برای مبارزه با مواد مخدر حمایت می‌کند اما همچنان از مانیل می‌خواهد که در عملیات خود به حقوق بشر و اجرای قانون احترام بگذارد.

به گفته دولت فیلیپین، از ماه ژوئن سال گذشته، بیش از ۳۸۰۰ تن از مردم در مبارزات مسلحانه با نیروهای پلیس و سربازان در عملیات گسترده ملی مبارزه با مواد مخدر کشته شده‌اند. گروه‌های مدافع حقوق بشر مدعی هستند که شمار اصلی کشته‌شدگان، بسیار بیشتر از آمار دولتی است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها