مذاکرات دولت ائتلافی آینده آلمان طولانی خواهد بود

کد خبر: 731670

وزیر دارایی برکنار شده آلمان که قرار است به پیشنهاد بزرگترین فراکسیون پارلمان جدید این کشور رئیس این تشکل شود مذاکرات برای تشکیل دولت ائتلافی بعدی در آلمان را طولانی ارزیابی کرد.

خبرگزاری تسنیم: "وولفگانگ شایبله"، وزیر دارایی آلمان که بعد از انتخابات پارلمانی از سمت خود کناره گیری کرده تا به درخواست بزرگترین فراکسیون پارلمانی سکان ریاست پارلمان آینده آلمان را بر عهده گیرد، تشکیل ائتلاف موسوم به جامائیکا ( متشکل از احزاب سبز، لیبرال دموکرات و اتحادیه احزاب متحد مسیحی) را امکان پذیر دانسته و ابراز اطمینان کرد که این احزاب دولت ائتلافی بعدی را خواهند ساخت.

شایبله در عین حال تاکید کرد که این مذاکرات به سرعت انجام نخواهد شد و مدت زیادی به طول خواهد انجامید. ساختن این ائتلاف به کمی زمان نیز دارد اما یک دولت طرفدار اروپایی و بسیار خوبی خواهد شد.

وولفگانگ شایبله همچنین گفت که قبل از انتخابات پارلمانی تصمیم گرفته بود که دیگر سمت وزارت دارایی این کشور را بر عهده نگیرد. به اعتقاد وی هشت سال برای این سمت کافی است.

اتحادیه احزاب متحد مسیحی به عنوان بزرگترین فراکسیون پارلمان جدید آلمان، وولفگانگ شایبله را به عنوان رئیس پارلمان پیشنهاد داده و این درخواست با استقبال دیگر فراکسیون ها مواجه شده است.

پیتر آلتمایر، رئیس دفتر صدر اعظم آلمان قرار است موقتا جانشین وولفگانگ شایبله ، وزیر دارایی برکنار شده آلمان شود.

بعد از برگزاری انتخابات پارلمانی آلمان حزب سوسیال دموکرات که شکست تلخی را در انتخابات تجربه کرده بود اعلام کرد که دیگر نمی خواهد در دولت ائتلافی شرکت کند و می خواهد رهبری اپوزیسیون را بر عهده گیرد.

در چنین شرایطی تشکیل دولت ائتلافی موسوم به جامائیکا تنها گزینه پیش روی مرکل برای ساختن دولت است که با توجه به اختلاف نظرهایی که بین احزاب وجود دارد انتظار مذاکرت سختی برای آن می رود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها