شیخ نعیم قاسم: آمریکا عامل تمام بحران‌های جهان است

کد خبر: 733362

معاون دبیر کل حزب الله در سخنانی گفت آمریکا عامل اصلی همه بحران‌های جهان است.

باشگاه خبرنگاران جوان: شبکه خبری العهد لبنان گزارش داد، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیر کل حزب الله در سخنانی در مراسم دانش آموختگی دانشجویان موسسه «آفاق» در تالار اونیسکو در بیروت گفت: آمریکا عامل اصلی همه بحران‌های جهان است و اسرائیل شیطان کوچکی است که شیطان بزرگ یعنی آمریکا آن را مدیریت می کند.

شیخ نعیم قاسم افزود: آمریکا برای تامین منافع خود، بحران‌های مختلفی را به راه می اندازد و منطقه را متشنج می کند و شعار همیشگی این کشو ر آن است که مصلحت این است که شهروندان آمریکایی در آسایش باشند حتی اگر این مسئله با ویرانی کل دنیا محقق شود.

شیخ نعیم قاسم گفت: آمریکا تلاش کرد فرهنگ، قوانین و حاکمیت خود را با شعارهای دروغینی که از دهها سال پیش در منطقه ما سر داده است، اشاعه دهد و شعار حقوق بشر، دموکراسی، رعایت احترام به دیگران و انواع آزادی‌ها را سر داد تا ما را فریب دهد اما ما دریافتیم آمریکا حامل سمومی است که در نهایت تلاش دارد ما را به سمت تبعیت از خود سوق دهد. طرح های آمریکا در منطقه ما افشا شد و این کشور در ترویج و بازارگرمی برای شعارهایش با شکست مواجه شد به همین سبب دیگر نتوانست تحمل کند. از این رو به زور متوسل شد و چهره واقعی خود را نشان داد و عناصر باطل خود مثل اسرائیل، تکفیری‌ها و نظام های خودکامه را به خط کرد.

شیخ نعیم قاسم گفت: آمریکا به قدرت مادی متوسل شد زیرا در تبلیغ و بازارگرمی های فرهنگی و عقیدتی خود شکست خورد، با رسانه ها به جنگ ما آمد و تصاویر مختلفی از ما ارائه کرد، مقاومت را تروریسم خواند و آزادی فلسطین را حمله به اسرائیل، تسلیم شدن را صلح، پایبندی به دین را مخالفت با جامعه مدنی و باورهای فرهنگی ما را عقب ماندگی از زندگی مدرن معرفی کرد. آمریکا ایده های زیادی را به کار گرفت تا وجهه ما را تخریب کند اما ارزش‌های آمریکایی نتوانست الگوی جوانان کشورهای ما باشد. به شما می گویم از امروز به بعد دیگر ما الگویی در منطقه خود نخواهیم داشت زیرا الگویی را یافته ایم که با ما، حقوق، آینده و نسل‌های ما همخوانی دارد، ما الگوی شکست خورده آنها را در مقابل الگویی که به ما کرامت بخشید و موفقیت‌های پیاپی را برایمان رقم زد، نخواهیم پذیرفت.

نعیم قاسم خاطرنشان کرد: الگوی ما باورها، ایمان و استقلال ماست. الگوی ما مقاومت، آزادسازی (سرزمین مان) و کرامت است، الگوی ما اتحاد و همزیستی است. الگوی ما پایبندی به قانون، انتخابات آزاد و مخالفت با دستورات دیکته شده است. الگوی ما مقابله با اشغالگری اسرائیل و تروریسم تکفیری و همچنین مقابله با پیروی از بیگانگان است. این الگویی است که ما انتخاب کرده ایم و نتایج آن به اثبات رسیده است و ما هرگز این الگو را کنار نخواهیم گذاشت. به خدا سوگند تا زمانی که گزینه های ما به تحقق دستاوردهای عملی خود ادامه دهد و ثابت کند که ما به عنوان مقاومت می توانیم سرزمین مان را آزاد ، نسل‌های مان را را تربیت و استقلال و عزت را به انسان‌ها ارزانی کنیم، اگر تمام دنیا هم با آمریکا متحد شوند تا ما را به سمت گزینه های این کشور سوق دهند، این گزینه ها را نخواهیم پذیرفت و گزینه های خود را با هیچ چیز دیگر عوض نخواهیم کرد. ما در کنار معادله سه گانه ارتش، ملت و مقاومت خواهیم ماند.

معاون دبیر کل حزب الله لبنان افزود: امروز اسرائیل ابزار آمریکاست، شاید برخی گمان کنند اسرائیل دنیا را اداره می کند، اسرائیل را زیاد بزرگ نکنید و گمان نکنید می تواند به هر جایی پا گذارد و بر کشورهای عربی، اروپایی و غربی تاثیر گذارد. اسرائیل شیطان کوچکی است که شیطان بزرگ یعنی آمریکا آن را اداره می کند. ملاحظه بفرمایید، در سال 2006 اسرائیل به دستور آمریکا وارد جنگ شد. اسرائیل برای هر اقدامی، منتظر دستورات آمریکاست. اسرائیل چماق آمریکایی ها در منطقه ما برای به زانو در آوردن (کشورها و ملت های) منطقه و کسب منافع آمریکایی ها در این منطقه است. از همین رو نباید آمریکا بر هیچ یک از راه حل ها نظارت کند زیرا جانبدارانه عمل می کند و حامی رژیم اشغالگر صهیونیستی است.

او تاکید کرد: به نظر ما تنها راه حل منطقه ما مقاومت است که فایده و شایستگی خود را به اثبات رسانده است و پیروزی هایی مستمر محقق کرده است و لبنان را از کشوری به عنوان مرکز اطلاعاتی ابرقدرت‌ها به کشوری تاثیرگذار در تحقق دستاوردهایش تبدیل کرده است.

او افزود: به همه کشورها چه عربی یا اروپایی یا آمریکایی که با برگزاری نشست‌هایی برخی از سران و مسئولان را فرا می خوانند تا علیه ما صف آرایی کنند و متحد شوند و بتوانند معادلات لبنان را به هم بریزند می‌گویم: شما مجسمه هایی را گرد هم جمع کرده‌اید اما ملت فقط با مقاومت و با لبنان متحد و یکپارچه است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها