ضبط ۲۰۰ بسته مواد منفجره در لیبی

کد خبر: 740508

مسئولان امنیتی در شرق لیبی از کشف و ضبط بیش از ۲۰۰ بسته انفجاری در داخل یک دستگاه کامیون حامل دام قاچاق در منطقه مرزی مصر خبر دادند.

خبرگزاری فارس: دفتر رسانه‌ای پلیس نظامی در منطقه طبرق در بیانیه‌ای با اشاره به کشف و ضبط 200 بسته انفجاری در داخل کامیون حامل دام قاچاق در مرز مصر گفت که این کامیون از منطقه إمساعد در مرز بین لیبی و مصر عازم شهر إجدابیا در شرق لیبی بود.

دستگاه امنیتی لیبی جزئیات بیشتر درباره این عملیات قاچاق را فاش نکرد اما این نخستین بار نیست که مقادیر زیادی بسته‌های انفجاری و مین در منطقه مذکور کشف و ضبط می‌شود.

به نوشته روزنامه القدس‌العربی، یک مسئول وزارت کشور دولت موقت لیبی در شرق این کشور اظهار داشت که عملیات قاچاق مواد منفجره در این منطقه مرزی با وجود اینکه نیروهای امنیتی لیبی در منطقه مرزی مین کار گذاشته‌اند، همچنان زیاد است.

وی درباره مقدار زیاد این مواد منفجره نیز تصریح کرد که منبع این مواد منفجره یک منطقه صحرایی در جنوب منطقه مرزی إمساعد است و تاریخ عملیات قاچاق مواد منفجره و وجود آن در این منطقه به جنگ جهانی دوم بازمی‌گردد.

این مسئول لیبیایی همچنین گفت که بسیاری از قاچاقچیان که در زمینه برچیدن مین و بسته‌های انفجاری جهت قاچاق و فروش آن به گروه‌های افراطی فعالیت دارند، در عملیات‌های تروریستی در داخل مصر و لیبی نقش دارند.

منطقه إمساعد یا گذرگاه مرزی إمساعد، گذرگاهی در مرز مصر است که از طبرق حدود 150 کیلومتر فاصله دارد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها