دولت ایرلند در آستانه فروپاشی

کد خبر: 752224

پس از آنکه حزب اپوزیسیون اصلی جمهوری ایرلند خواستار اعطای رای عدم اعتماد به معاون نخست‌وزیر شد، دولت اقلیت ایرلند در آستانه فروپاشی قرار گرفت. این تحولات چند هفته پیش از نشست مهم بریگزیت رخ می‌دهد که دوبلین نقش مهمی در آن خواهد داشت.

دولت ایرلند در آستانه فروپاشی

خبرگزاری ایسنا: به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌ لئو وارادکار، نخست‌وزیر و رهبر حزب فینه گایل (Fine Gael) که ریاست دولت را در دست دارد، درخواست‌ها برای استعفای معاونش را نمی‌پذیرد. اما رهبر اپوزیسیونی که حامی دولت است (فینه فویل) تاکید دارد که چنانچه معاون نخست‌وزیر استعفا ندهد باید انتخابات برگزار شود. رهبر فینه فویل (Fianna Fail) تاکید کرد: خانم فرانسیس فیتزجرالد باید استعفا دهد تا مجبور نشویم دوباره انتخابات برگزار کنیم.

فینه فویل درخواست رای عدم اعتماد را تحویل پارلمان داده است و سه‌شنبه به رای گذاشته می‌شود. هر دو حزب چشم‌انداز برگزاری یک انتخابات پیش از کریسمس را پیش‌بینی کردند. این تحولات چند هفته پیش از نشست 14 و 15 دسامبر (23 و 24 آذر) با رهبران اتحادیه اروپا از جمله وارادکار انجام می‌شود که قرار است در آن روی ادامه مذاکرات بریگزیت با بریتانیا تصمیم‌گیری شود.

جمهوری ایرلند همواره نسبت به سرنوشت مرز با ایرلند شمالی تحت حاکمیت بریتانیا ابراز نگرانی می‌کند. این یکی از مسائلی است که باید پیش از ادامه مذاکرات درباره توافق تجاری پسا بریگزیت حل و فصل شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها