«اشرف غنی» به «تاشکند» سفر می‌کند

کد خبر: 754512

«اشرف غنی» رئیس‌جمهور افغانستان بنا به دعوت «شوکت میرضیایف» رئیس‌جمهور ازبکستان ۴ دسامبر برابر با ۱۳ آذر به «تاشکند» سفر می‌کند.

«اشرف غنی» به «تاشکند» سفر می‌کند

خبرگزاری فارس: «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان بنابه دعوت «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان 4 دسامبر برابر با 13 آذر به «تاشکند» سفر می‌کند.

در چارچوب این سفر برنامه ریزی شده اسناد بین دولتی و قراردادهای بازرگانی امضا شود.

در دیدارهای دوجانبه در سطح عالی برنامه ریزی می‌شود چگونگی روابط ازبکستان و افغانستان و اولویت‌های گسترش بیش از پیش همکاری‌های متقابل بلندمدت بررسی و درباره موضوعات کلیدی مانند مسایل بین المللی و تأمین امنیت منطقه‌ای تبادل نظر شود.

در پایان مذاکرات انتظار می‌رود بیانیه مشترک رؤسای جمهور تصویب، بسته اسناد بین دولتی و بین اداری مبنی بر تحکیم همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و بازرگانی، سرمایه گذاری، حمل و نقلی، ارتباطی، علمی، آموزشی و دیگر حوزه‌ها و همچنین قراردادهای بازرگانی امضا شود.

رئیس جمهور افغانستان در چارچوب سفر خود از «بخارا» بازدید و در جمع اساتید و دانشجویان دانشگاه دولتی این شهر سخنرانی خواهد کرد.

هم‌اکنون در ازبکستان 70 شرکت با مشارکت سرمایه‌گذاران افغانستان از جمله 20 شرکت با 100 درصد سرمایه افغانی در زمینه‌های خدمات و تجارت و همچنین تولید مصالح ساختمانی فعالیت می‌کنند.

ازبکستان به افغانستان برق، میوه، سبزیجات، فرآورده‌های نفتی و کود صادر می‌کند.

افغانستان استقلال ازبکستان را در تاریخ 22 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 13 اکتبر سال 1992 میلادی بین این 2 کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها