هشدار فائو درباره بحران امنیت غذایی خاورمیانه

کد خبر: 762133

بنابر اعلام سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد (فائو)، امنیت غذایی در خاورمیانه و شمال آفریقا به دلیل جنگ و درگیری در حال از بین رفتن است.

هشدار فائو درباره بحران امنیت غذایی خاورمیانه

باشگاه خبرنگاران جوان: بنابر اعلام سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد (فائو)، امنیت غذایی در خاورمیانه و شمال آفریقا به دلیل جنگ و درگیری در حال از بین رفتن است.

به گزارش رویترز، سازمان ملل روز پنجشنبه اعلام کرد امنیت غذایی در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا به دلیل وقوع جنگ و درگیری در چندین کشور به سرعت در حال از بین رفتن است.

فائو (سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد) در گزارش سالانه خود در خصوص امنیت غذایی اعلام کرد به طور متوسط یک چهارم جمعیت کشورهای جنگ زده ای نظیر یمن، سوریه، عراق، لیبی و سودان دچار گرسنگی و کمبود مواد غذایی هستند.

همچنین یک چهارم جمعیت یمن در پی تجاوز عربستان سعودی و وقوع جنگ دچار قحطی و گرسنگی شدید هستند. وخامت شرایط انسانی در یمن در چندین سال گذشته بی سابقه گزارش شده است.

گزارش فائو بر اساس تغییرات تغذیه و امنیت غذایی در منطقه از سال 2000 تاکنون تدوین شده است. براساس این گزارش امنیت غذایی بسیار پایین نتیجه مستقیم جنگ و درگیری در این منطقه نیست؛ اما جنگ بر وخامت اوضاع، قحطی و کمبود موادغذایی افزوده است. کشورهای شمال آفریقا نظیر مصر نیز در دهه اخیر رشد چندانی در زمینه امنیت غذایی نداشته اند.

مدیر سازمان فائو در این خصوص اظهار کرد: «سوء تغذیه و کمبود مواد غذایی یکی از عواقب جنگ و درگیری در منطقه خاورمیانه است. برای مقابله با کاهش امنیت غذایی در این منطقه باید اقدامات قاطعی در راستای صلح و ثبات انجام شود.»

از سال 2011 تاکنون درگیری های بسیاری در چندین کشور خاورمیانه و شمال آفریقا به وقوع پیوسته است که نتیجه آن کاهش شدید منابع غذایی و شیوع قحطی و گرسنگی است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها