واکنش ترکیه به اغتشاشات اخیر در ایران

کد خبر: 767830

«ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه امروز پنجشنبه با تأکید بر اهمیت ثبات، آرامش و امنیت در ایران پیام‌ های برخی مقامات کشورهای خارجی درباره اغتشاشات اخیر در این کشور را غیرقابل قبول دانست.

واکنش ترکیه به اغتشاشات اخیر در ایران

خبرگزاری مهر: سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد: آرامش و امنیت ایران برای ما بسیار مهم است؛ برخی در خارج قصد دارند اوضاع داخلی این کشور را متشنج کنند، اما ناکام خواهند ماند.

به گزارش آناتولی، «ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه امروز پنجشنبه با تأکید بر اهمیت ثبات، آرامش و امنیت در ایران پیام‌ های برخی مقامات کشورهای خارجی درباره اغتشاشات اخیر در این کشور را غیرقابل قبول دانست.

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه با شرکت در یک کنفرانس مطبوعاتی در آنکار در این خصوص اعلام کرد: ثبات، آرامش و امنیت ایران برای ما بسیار مهم است. برخی در خارج قصد دارند اوضاع داخلی ایران را متشنج کنند؛ اما ناکام خواهند ماند.

وی ادامه داد: دخالت‌های خارجی و پیام‌های توئیتری علیه صلح، امنیت و ثبات ایران به هیچ عنوان قابل قبول نیستند.

این مقام ترکیه همچنین در ادامه این نشست خبری درباره توافق آنکارا و مسکو برای خرید سامانه موشکی «اس- ۴۰۰» از روسیه نیز گفت: چیزی به عنوان استقرار نظامیان روسیه در ترکیه وجود ندارد؛ بلکه آنچه مطرح است، همکاری های فنی دو کشور درخصوص تبادل اطلاعات خواهد بود. اینکه نظامیان روسیه در ترکیه مستقر شوند، مطرح نیست.

وی ادامه داد: آمریکا گفته بود که سامانه موشکی پاتریوت را به ترکیه می دهد. اگر مذاکرات مذکور به نتیجه می رسید، ما اکنون از پاتریوت استفاده می کردیم.

کالین همچنین اضافه کرد: تصمیم دادگاه نیویورک درباره پرونده محمد هاکان آتیلا یک رسوایی، در چارچوب پرونده ای جنجالی است و معنای دیگری ندارد. بسیار روشن است که این پرونده طرحی برای دخالت در امور داخلی آنکارا است.

این در حالیست که در جریان برخی اغتشاشات اخیر در ایران، مقامات آمریکائی با ارسال پیام های توئیتری متعددی تلاش های زیادی را برای مداخله در امور داخلی تهران به انجام رسانده اند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها