واکنش دوحه به بازداشت معارض قطری در امارات

کد خبر: 771906

دولت قطر در واکنش به انتشار یک قطعه فیلم ویدیوئی از «عبدالله بن علی آل ثانی» معارض قطری که از بازداشت خود در امارت سخن می‌گوید، تأکید کرد که این موضوع را به دقت پیگیری می‌کند.

واکنش دوحه به بازداشت معارض قطری در امارات

خبرگزاری فارس: «لولوة الخاطر» سخنگوی رسمی وزارت خارجه قطر با اشاره به پیگیری دقیق درباره فیلم منتشر شده از شیخ «عبدالله بن علی آل ثانی» تأکید کرد که به دلیل قطع تمامی تماس‌ها با امارات، پیگیری این مسئله و اطلاع از جزئیات آن و آنچه در پشت پرده رخ می‌دهد، دشوار است.

الخاطر افزود که با این حال دولت قطر حامی حق قانونی هر فرد و خانواده وی برای متوسل شدن به تمامی راه‌های قانونی جهت حفظ حقوق خود است.

بنابر گزارش شبکه الجزیره، سخنگوی وزارت خارجه قطر همچنین اعلام کرد که «ما در گذشته شاهد رفتار مشابهی از سوی برخی کشورهای محاصره‌کننده بودیم که عرف و قوانین را در مورد شهروندان و مسئولان دیگر کشورها زیر پا می‌گذارند بی‌ آنکه دیدگاه روشنی در این باره وجود داشته باشد».

در یک قطعه فیلم ویدیوئی که روز یکشنبه (دیروز) در شبکه‌های اجتماعی و برخی سایت‌های خبری منتشر شد، عبدالله بن علی آل ثانی اعلام می‌کند که در ابوظبی تحت نظارت محمد بن زاید ولی‌عهد ابوظبی در بازداشت به سر می‌برد.

آل ثانی در ادامه می‌گوید که پس از آنکه برای دیدار با محمد بن زاید رفته بود بازداشت شده است و عاملان بازداشت وی مسئول [حفظ] سلامت او هستند.

عبدالله بن علی بن عبدالله بن جاسم آل ثانی فرزند «علی بن جاسم آل ثانی» از نخستین امیران قطر پس از استقلال این کشور و چهارمین حاکم آن است و پس از پدرش، برادرش احمد قدرت را به دست گرفت تا اینکه شیخ خلیفه آل ثانی پدر حمد بن خلیفه آل ثانی امیر سابق قطر به قدرت رسید.

این معارض قطری بعد از بحران پیش آمده بین قطر و کشورهای عربستان، امارات، بحرین و مصر در تابستان گذشته با «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان دیدار و مقامات این کشور را به بازگشایی گذرگاه مرزی «سلوی» برای عبور حجاج قطری به عربستان متقاعد کرد.

امارات تکذیب کرد

یک منبع مسئول در وزارت خارجه و همکاری بین‌المللی امارات ضمن تکذیب خبر بازداشت عبدالله بن علی آل ثانی گفت که «آل ثانی بنا به درخواست خود وارد امارات شده و به دلیل تنگنایی که دولت قطر برای او ایجاد کرده بود به امارات پناه آورد و در اینجا با احترام و تکریم از او استقبال شد و به عنوان مهمان با او رفتار شده است».

خبرگزاری امارات (وام) با اعلام این خبر افزود که آل ثانی از آزادی عمل و تردد برخوردار است و حتی ابراز تمایل کرده که امارات را ترک کند و همه اقدامات لازم برای خروج وی بدون هیچ گونه مانع‌تراشی اتخاذ شده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها