سازمان ملل حادثه تروریستی بنغازی را محکوم کرد

کد خبر: 775778

در پی وقوع انفجار مهیب در شهر بنغازی و کشته شدن دستکم ۳۳ نفر و زخمی شدن ۱۰۱ نفر دیگر ، رئیس مجلس نمایندگان (پارلمان) لیبی در طبرق سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

سازمان ملل حادثه تروریستی بنغازی را محکوم کرد

خبرگزاری فارس: «عقلیه صالح» رئیس پارلمان لیبی ضمن اعلام سه روز عزای عمومی در کشور، مردم لیبی را به اتحاد، تفاهم و آشتی برای نجات کشور از هرج‌ و مرج، جنایت و تروریسم فراخواند.

صالح همچنین مردم لیبی را به حمایت از ارتش، پلیس، دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی لیبی به منظور ایفای نقش خود در مبارزه با تروریسم و هرج‌ و مرج در کشور دعوت کرد.

طبق گزارش وبگاه «الیوم‌السابع»، رئیس پارلمان لیبی همچنین در بیانیه‌ای از نخست‌وزیری، وزارت کشور و دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی و وزارت بهداشت خواست تا به وظایف خود در خصوص این حادثه عمل کنند.

سازمان ملل حادثه تروریستی بنغازی را محکوم کرد

هیأت سازمان ملل در لیبی با صدور بیانیه‌ای وقوع انفجار در شهر بنغازی را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است که تجاوزات مستقیم و بی‌هدف علیه غیرنظامیان به موجب حقوق بشر بین‌المللی ممنوع بوده و به منزله جنایت جنگی است.

«طارق الخراز» سخنگوی اتاق امنیتی بنغازی اعلام کرد که در اثر انفجار دو خودروی بمب‌گذاری شده در شهر بنغازی دستکم 33 نفر کشته و 101 نفر نیز زخمی شدند.

این انفجار در مسجد بیعه الرضوان در بنغازی رخ داد.

تأکید مصر بر ایستادگی در کنار لیبی

وزارت خارجه مصر در بیانیه‌ای وقوع انفجار تروریستی در بنغازی را محکوم کرده و به خانواده‌های قربانیان تسلیت گفت.

قاهره در این بیانیه بر ایستادگی دولت و ملت مصر در کنار دولت و ملت لیبی برای مبارزه با تروریسم تأکید کرد.

در این بیانیه بر ضرورت اقدام جامعه جهانی برای خشکاندن ریشه تروریسم و حمایت از گروه‌های تروریستی تأکید شده و آمده است که گسترش عملیات‌های تروریستی در لیبی نتیجه مستقیم استمرار قاچاق سلاح است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها