ادامه اعتراض‌های کهنه‌سربازان بوسنی

کد خبر: 789890

درگیری بین پلیس و صدها تن از کهنه سربازان جنگ دهه ۹۰ میلادی بوسنی در حالی در بزرگراه اصلی این کشور ادامه دارد که این کنه‌سربازان معترض خواستار توزیع عادلانه مزایای دولتی شده‌اند.

ادامه اعتراض‌های کهنه‌سربازان بوسنی

خبرگزاری ایسنا: به نقل از خبرگزاری رویترز، نیروهای ویژه پلیس بوسنی سراپا زره پوش اقدام به عقب راندن معترضان در بزرگراه شمال به جنوب کردند؛ این اقدام پس از آن صورت گرفت که پلیس از زور برای متفرق کردن گروه دیگری از معترضان در شهر شمالی بوسنی به نام "توزلا" در ساعات اولیه شنبه استفاده کرد.

از روز چهارشنبه، کهنه سربازان جنگ بوسنی و کرواسی چهارراه‌های اصلی شهرهای فدراسیون بوسنی و هرزگوین شامل سارایوو، پایتخت را مسدود کرده و خواستار توزیع مزایای دولتی به صورت عادلانه برای سربازان سابق بیکار و ثبت نام منسجم و دقیق تمامی کهنه سربازان شدند.

معترضان که تمامی طول شب را در دمای زیر صفر در خیابان گذرانده بودند، از دولت خواستند تا بودجه ۱۶۰۰ نهاد مرتبط با کهنه سربازان را قطع کند چون به آنها اعتمادی ندارند.

اما مقام‌های دولت بوسنی می‌گویند، نمی‌توانند این درخواست‌ها را اجابت کنند چون محدودیت بودجه دارند. آنها از نمایندگان کهنه سربازان دعوت کردند تا پای میز مذاکره بیایند و درخواست‌هایشان را بگویند اما آنها این دعوت را رد کردند.

در جریان تظاهرات در توزلا، هشت معترض بازداشت شده و دو تن دیگر سطحی جراحت دیدند.

گروه‌های اعتراضی جدید نیز در بخش‌های مختلف کشور روز شنبه دست به اعتراض زدند که شامل تظاهرات در مرکز بوسنی و در جنوب نزدیک مرز با کرواسی می‌شد.

سال‌های متمادی است که دولت مرکزی بوسنی در پرداخت هزینه‌ها به کهنه‌سربازان با مشکل روبروست.

هیچ‌کس نمی‌داند که چه تعداد از کهنه سربازان جنگ ۹۰ میلادی بوسنی برای دریافت این مزایای دولتی واجد شرایط است چون خیلی‌ها اطلاعات نادرستی داده و خود را جای کهنه سربازان جا زده‌اند. به همین دلیل معترضان خواستار یک ثبت نام منسجم و دقیق شده‌اند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها