بازگشت آوارگان سوریه به کشورشان نزدیک است

کد خبر: 822965

مدیر کل امنیت عمومی لبنان ضمن اعلام اینکه تماس‌ها با دولت سوریه برای بازگشت آوارگان سوری به کشورشان در حال جریان است، از قریب‌الوقوع بودن این موضوع خبر داد.

بازگشت آوارگان سوریه به کشورشان نزدیک است

خبرگزاری فارس: «عباس ابراهیم» مدیر کل امنیت عمومی لبنان اعلام کرد تماس با مقامات سوریه برای بازگردان آوارگان سوری به کشورشان ادامه دارد و این موضوع، نزدیک است.

بر اساس گزارش وبگاه «النشره»، عباس ابراهیم ادامه داد: ۱۰ مرکز در لبنان ویژه سوری‌ها و برای کاستن از فشار‌های بر مراکز اصلی ایجاد خواهد شد، اما این بدان معنا نیست که باقی ماندن آوارگان سوری در لبنان به درازا خواهد کشید.

بر اساس آماده کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان، تعداد آوارگان سوری در لبنان از یک میلیون و ۲۱۰ هزار نفر به ۹۹۱ هزار نفر رسیده است.

در فروردین ماه امسال (۹۷) پس از آنکه ارتش سوریه «بیت‌جن» در حومه دمشق را از لوث تروریست‌ها پاکسازی کرد حدود ۵۰۰ آواره سوری در لبنان به خانه‌های خود در این منطقه بازگشتند.

این آواره‌ها در منطقه شبعا در جنوب لبنان، از طریق گذرگاه «مجدل عنجر» به سمت سوریه منتقل شدند و عملیات انتقال آن‌ها به وسیله ۱۵ اتوبوس سوری انجام شد. آوارگان به صورت داوطلبانه خواستار برگشت به سوریه شدند و در سن‌های مختلف بودند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها