پوتین: ترامپ وعده بهبود رابطه با روسیه را عملی کند

کد خبر: 826283

رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که بهبود رابطه روسیه و آمریکا یکی از وعده‌های انتخاباتی رئیس جمهور آمریکا بوده است که امیدوارم این وعده عملی شود.

پوتین: ترامپ وعده بهبود رابطه با روسیه را عملی کند

خبرگزاری مهر: «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه طی مصاحبه‌ای با شبکه ۱ تلویزیون روسیه اظهار داشت که انتظار دارم، «دونالد ترامپ» وعده انتخاباتی خود مبنی بر بهبود رابطه مسکو و واشنگتن را عملی کند.

پوتین گفت: ترامپ از وعده‌های خود در دوران انتخابات پیروی می‌کند. یکی از آن وعده‌ها بهبود روابط آمریکا و روسیه بوده است. من امیدوارم که این اتفاق بیفتد، و دستکم ما برای این موضوع آماده هستیم و فکر می‌کنم که توپ در زمین آمریکا است.

وی افزود: ما آماده هستیم تا روابط خود را با آمریکا تقویت کنیم و بهبود بخشیم. مسائل مختلفی در این موضوع دخیل هستند که از جمله آن‌ها جلسات دو جانبه میان رهبران دو کشور است.

رئیس جمهور روسیه در ادامه گفت: روابط میان رهبران باید مناسب باشد، اما این موضوع که رهبران برای کشورشان اهمیت دارند، را نمی‌شود رد کرد. در آمریکا یک نفر تصمیم می‌گیرد و آن می‌تواند رئیس جمهور باشد، هرچند که مورد انتقادات زیادی قرار گیرد. با این حال، یکی از چیز‌هایی که به آن اشاره کردم این است که ترامپ در حال اجرای وعده‌های انتخاباتی خود است.

پوتین با اشاره به احتمال دیدار با ترامپ گفت: من معتقدم چنین دیدار‌هایی علاوه براینکه ممکن است، مناسب نیز هست. من با رئیس جمهور آمریکا در حاشیه جلسات مختلف بین المللی دیدار‌هایی داشته ام، اما فرصت بحث درخصوص بهبود رابطه روسیه و آمریکا وجود نداشته است. به طور کلی من این دیدار را مفید می‌دانم و اوضاع سیاسی داخلی آمریکا باید این دیدار را امکان پذیر کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها