یونیسف خواستار راه‌حل سیاسی برای صلح در یمن شد

کد خبر: 839914

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد «یونیسف» در بیانیه‌ای خواستار راه‌حل سیاسی برای رسیدن به صلح در یمن شد.

یونیسف خواستار راه‌حل سیاسی برای صلح در یمن شد

خبرگزاری مهر: صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد «یونیسف» با انتشار بیانیه‌ای خواستار راه حل سیاسی و اعطای فرصتی برای صلح در یمن شد.

هنریتا فور مدیر اجرایی این نهاد در این بیانیه اعلام کرد: درگیری وحشیانه در یمن، این کشور راه به پرتگاه هلاکت سوق داده و اقتصاد تبدیل به خرابه شده و خدمات اجتماعی با مشکلات جدی مواجه است.

مدیر اجرایی یونیسف ادامه داد: قیمت‌ها افزایش یافته، بیمارستان‌ها آسیب دیده اند، مدارس به پناهگاه‌ها تبدیل شده و یا توسط گروه‌های مسلح تصرف شده است؛ در این راستا، یونیسف تلاش می‌کند برای کودکان و جوانان یمنی کمک ارائه کند، اما باید راه حل سیاسی برای پایان دادن به جنگ در این کشور پیدا شود.

بیانیه مذکور در ادامه می‌افزاید: در مناطق مختلف این کشور ۱۱ میلیون کودک به کمک‌های بشردوستانه به ویژه به غذا و آب آشامیدنی نیاز دارند.

لازم به ذکر است، با توجه به ادامه حملات ددمنشانه سعودی‌ها به کشور یمن و تداوم محاصره ظالمانه این رژیم، میلیون‌ها نفر از مردم این کشور آواره شده اند و بالطبع به دلیل عدم دسترسی به آب آشامیدنی و عدم جمع آوری زباله ها، مردم این کشور هر روز در معرض خطر مبتلا به بیماری‌های گوناگون قرار دارند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها