زخمی شدن ۷ تن از فلسطینیان در جنوب نوار غزه

کد خبر: 842399

نظامیان رژیم صهیونیستی با تیراندازی به سمت جوانان فلسطینی در جنوب نوار غزه که برای شکست محاصره دریایی تلاش کردند، هفت تن از آن‌ها را زخمی کردند.

زخمی شدن ۷ تن از فلسطینیان در جنوب نوار غزه
خبرگزاری صداوسیما: مهمترین اخبار و رویداد‌های سرزمین‌های اشغالی در دوازده ساعت گذشته به شرح ذیل است.
نظامیان صهیونیست با تیراندازی به سمت جوانان فلسطینی در جنوب نوار غزه که برای شکست محاصره دریایی تلاش کردند، ۷ تن از آن‌ها را زخمی کردند.
به گزارش شبکه روسیا الیوم، نظامیان صهیونیست به سمت شماری از جوانان فلسطینی نزدیک اردوگاه بازگشت شرق خزاعه در جنوب نوار غزه تیراندازی کردند.
هیئت ملی شکست محاصره، اسرائیل را مسئول زندگی شرکت کنندگان در کشتی‌های آزادی که از بندر دریایی غزه به سمت یکی از بندر‌های قبرس با هدف شکست محاصره تحمیلی بر نوار غزه حرکت کردند، دانست. سائد السویرکی خبرنگار این شبکه در نوار غزه گفت: این دومین کاروانی است که از نوار غزه حرکت کرد. حتی برخی گروه‌های فلسطینی بر حرکت این کاروان‌ها از نوار غزه به سمت خارج از این منطقه، به طور مشخص بندر لیماسول در قبرس پافشاری کردند. اکنون شماری از قایق‌ها برای شکست محاصره دریایی تلاش کردند و ۷ تن از مسافران زخمی شدند. شماری از شهروندان هم وجود داشتند که به معالجه و تحصیل در خارج تمایل داشتند. نخستین تلاش برای شکست محاصره، سیزدهم مه انجام شد. آن زمان ۱۷ تن از مسافران زخمی شدند. اختلافات شدید میان وزیر جنگ و دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی بر سر تنش‌ها در غزه یک روزنامه صهیونیستی روز سه شنبه از اختلاف شدید میان آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و دستگاه امنیتی این رژیم درباره بالا گرفتن تنش با فلسطینی‌ها در نوار غزه بر اثر پرتاب بادبادک‌های آتش زا، پرده برداشت. به گزارش خبرگزاری آناتولی از قدس، روزنامه "معاریو" در شماره روز سه شنبه خود اعلام کرد مقامات بلند پایه ارتش اسرائیل خاطر نشان کردند "به علت بادبادک‌های آتش زا به جنگ نخواهند رفت". ارتش اسرائیل دیروز اعلام کرده بود بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و لیبرمن تصمیم گرفتند گذرگاه کرم ابوسالم را ببندند، صادرات از غزه را ممنوع کنند و محدوده منطقه صیادی در نوار غزه را به علت ادامه پرتاب بادبادک‌های آتش زا، کاهش دهند. فلسطینی‌های ساکن نوار غزه طی سه ماه گذشته صد‌ها بادبادک آتش زا را به سمت جنوب فلسطین اشغالی پرتاب کرده اند که این امر نابودی صد‌ها هکتار از زمین‌های مزروعی را موجب شده و اسرائیل نیز برای مقابله با این پدیده راهی پیدا نکرده است. معاریو فاش کرد لیبرمن با مخالفت شدید نهاد امنیتی اسرائیل درباره بالا گرفتن تنش با ساکنان نوار غزه مواجه شده است. این روزنامه همچنین در ادامه خاطر نشان کرد "در بحث و گفتگو‌هایی که در طول هفته‌ها درباره پاسخ اسرائیل به پرتاب بادبادک‌های آتش زا از غزه در جریان بود، لیبرمن در برابر همه تنها مانده است".
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها