آغاز قریب‌الوقوع عملیات تروریست‌ها علیه «فوعه و کفریا»

کد خبر: 843834

منابع معارض مدعی شدند که گروه‌های تروریستی قصد دارند علیه نیرو‌های وابسته به دولت سوریه در شهرک‌های «فوعه و کفریا» دست به عملیات بزنند.

آغاز قریب‌الوقوع عملیات تروریست‌ها علیه «فوعه و کفریا»

خبرگزاری فارس: منابع خبری معارض از خیز گروه‌های تروریستی حاضر در استان ادلب برای آغاز عملیات نظامی خبر دادند.

یک منبع آگاه به پایگاه خبری «عنب» اعلام کرد که گروه‌های معارض قصد دارند علیه نیرو‌های وابسته به دولت سوریه در شهرک‌های «فوعه و کفریا» دست به عملیات بزنند؛ شهرک‌هایی که شیعه‌نشین هستند و در محاصره تروریست‌ها قرار دارند.

فرماندهی این عملیات بر عهده ائتلاف تروریستی «هیئة تحریر الشام» -که رکن اصلی آن جبهه النصره است- و سایر گروه‌های تروریستی از جمله ائتلاف «جبهه تحریر سوریا» است.

به گفته عنب، هواپیما‌های شناسایی از دو روز پیش آسمان ادلب را ترک نکرده‌اند و جنگنده‌های وابسته به ارتش سوریه در طول نوار مرزی غربی از «جسر الشغور» به سمت منطقه «سهل الغاب» در ریف حماه مواضع تروریست‌ها را بمباران کردند.

همزمان با این عملیات احتمالی، ادلب شاهد عملیات امنیتی گروه تروریستی داعش است که علیه سرکرده‌های نظامی ارتش آزاد و تحریر الشام آغاز شده است.

فوعه و کفریا در ریف شمالی ادلب واقع شده و حدود ۶-۷ کیلومتر با این شهر فاصله دارد. تروریست‌ها از سه سال پیش این دو شهرک را محاصره کردند، ولی موفق نشدند این شهرک‌ها را اشغال کنند.

در همین راستا، وبگاه معارض «الدرر الشامیه» به نقل از «أبو عیسى الشیخ» سرکرده گروه تروریستی «صقور الشام» از سایر گروه‌های تروریستی حاضر در شمال سوریه خواست که برای نبرد ادلب آماده باشند.

الشیخ با اشاره به اینکه ادلب آخرین پناهگاه گروه‌های تروریستی است، گفت: «آیا باید منتظر پایان درگیری باشیم تا ببینیم که می‌میریم یا نجات می‌یابیم»؟.

«ابو علی محامید» سرکرده ارتش آزاد، مذاکره کنندگان گروه‌های مسلح را در جریان نشست‌هایی که در استان درعا برگزار شد، هشدار داد که از درعا به ادلب نروند؛ زیرا که عملیات در این منطقه به زودی آغاز خواهد شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها