سیاستمدار آلمانی: نمی‌توان وجود نژادپرستی در آلمان را انکار کرد

کد خبر: 854496

نخست وزیر ایالت نیدرزاکسن آلمان درباره تبعیض نژادی روزافزون در کشورش ابراز نگرانی کرده و گفت: این مسئله نباید بیش از این در آلمان نادیده گرفته شود.

سیاستمدار آلمانی:
نمی‌توان وجود نژادپرستی در آلمان را انکار کرد

خبرگزاری تسنیم: به نقل از روزنامه "دی ولت" آلمان، "استفان وایل"، نخست وزیر ایالت "نیدرزاکسن آلمان" درباره تبعیض نژادی روزافزون علیه خارجی‌ها در کشورش ابراز نگرانی کرده و گفت: آلمان یک مسئله نژاد پرستی دارد و نباید این را انکار کرد.

وی که در مصاحبه‌ای با روزنامه "تاگس اشپیگل" آلمان سخن می‌گفت: تصریح کرد که بی اعتمادی روزافزون و رد انسان‌ها با زمینه‌های مهاجرتی در کشورش وی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

این مقام آلمانی همچنین تصریح کرد که جامعه اکثریتی آلمانی نباید بیش از این مسئله نژاد پرستی را تکذیب کرده و آن را بی اهمیت جلوه دهد.

وی همچنین تصریح کرد که سیاست باید امنیت و اعتماد را ایجاد کند. این مسئله مطمئنا در سیاست پناهندگان آنگلا مرکل در نظر گرفته نشد. او متاسفانه بدون برنامه بود. خواسته‌های افراطی دولت در بحران پناهندگان بسیاری انسان‌ها را ناامن کرده است و در نهایت کار را برای آتش افروزی‌های راستگرایان پوپولیستی آسان کرده است تا جامعه را به جدایی بکشانند و تنش زایی کنند.

وایل بخصوص به رفتار حزب سوسیال مسیحی آلمان در مناقشات با حزب دموکرات مسیحی در مسئله پناهندگان انتقاد وارد کرد.

جزئیات رخ داده پیرامون مسعود اوزیل بازیکن تیم ملی فوتبال آلمان بحث‌ها پیرامون نژاد پرستی در آلمان را داغ کرده است.

چندی پیش "اوزیل"، بازیکن ترک‌تبار تیم ملی آلمان اعلام کرد که دیگر برای این تیم بازی نخواهد کرد.

بازیکن خط میانی تیم آرسنال با انتشار بیانه‌ای اعلام کرد به دلیل رفتار «نژادپرستانه» مدیریت فدراسیون فوتبال آلمان و نیز برخی رسانه‌ها و هواداران دیگر مایل نیست پیراهن تیم ملی فوتبال آلمان را بر تن کند.

وی که هنگام دعوتش به تیم ملی آلمان با اشاره به دو ملیت مختلف خود گفته بود احساس می‌کند «دو قلب» دارد در بخشی از بیانیه خود خطاب به رئیس فدراسیون فوتبال آلمان آورده است: «در نظر گریندل و طرفداران او، وقتی ما می‌بریم من آلمانی هستم و وقتی می‌بازیم مهاجر.»

کناره گیری اوزیل از تیم ملی، جنجالی بر سر مسئله نژادپرستی در ورزش وفوتبال آلمان به راه انداخته است. البته فدراسیون فوتبال آلمان ادعای اوزیل مبنی بر رویکرد نژادپرستانه در تیم ملی این کشور را رد کرده است.

نتایج جدیدترین نظرسنجی هم نشان می‌دهد که اکثریت شهروندان آلمانی چه با یا بدون زمینه‌های مهاجرتی بر این عقیده اند که نژادپرستی مسئله بزرگی در کشور آن‌ها است.

نتایج این نظرسنجی که از طرف موسسه "اینفراتست دیامپ" و به سفارش "آ ار دی" آلمان انجام شده است نشان می‌دهد که برای اکثریت قریب به اتفاق شهروندان آلمانی نژادپرستی در کشورشان یک مسئله بزرگ و یا خیلی بزرگ در این کشور است. ۶۴ درصد شهروندان آلمانی چنین نظری داشتند. در بین افراد با زمینه مهاجرتی هم ۶۸ درصد چنین نظری داشتند. در بین افراد آلمانی تبار هم درصد ۶۳ این گونه ابراز عقیده کردند. این مسئله در بین طرفداران احزاب مختلف هم تفاوتی نمی‌کرد و اکثریت آن‌ها نژاد پرستی را مسئله بزرگ در آلمان می‌دانستند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها