همه گزارش‌های سازمان ملل درباره بحران یمن را پیگیری می‌کنیم

کد خبر: 864551

ائتلاف سعودی در بیانیه‌ای اعلام کرد که گزارش شورای حقوق بشر سازمان ملل، که در آن ائتلاف به جنایت جنگی علیه غیرنظامیان یمنی، متهم شده به دست آن‌ها رسیده است.

همه گزارش‌های سازمان ملل درباره بحران یمن را پیگیری می‌کنیم

خبرگزاری فارس: شورای حقوق بشر سازمان ملل امروز سه شنبه گزارشی را درباره حملات اخیر ائتلاف سعودی علیه غیرنظامیان یمنی منتشر کرد و آن را «جنایت جنگی» خواند.

ائتلاف سعودی در بیانیه خود اعلام کرد که «گزارش شورای حقوق بشر سازمان ملل به دست ائتلاف رسیده است و ما همه گزارش‌های سازمان ملل درباره بحران یمن را به دقت پیگیری می‌کنیم.»

ائتلاف اعلام کرد که پس از بررسی قانونی و حقوقی گزارش‌ها، مواضع مناسب را اتخاذ خواهیم کرد.

موج انتقادات گسترده از حملات ائتلاف عربستان علیه غیرنظامیان در یمن برخی مقامات آمریکایی را نیز واداشته تا از عربستان بخواهند درباره حمله هوایی به اتوبوس دانش آموزان توضیحات شفاف ارائه دهد.

یک فرمانده ارشد نیروی هوایی ارتش آمریکا در غرب آسیا دیروز از ائتلاف عربستان سعودی خواست هرچه سریعتر یک بررسی دقیق نسبت به حمله هوایی اوایل ماه جاری میلادی به اتوبوس دانش آموزان در شمال یمن که منجر به کشته شدن ۴۰ کودک شد انجام دهد (جزئیات بیشتر).

در همین حال شبکه آمریکایی سی ان ان اعلام کرد که پنتاگون به عربستان سعودی هشدار داده که در صورت نشان ندادن تلاش ریاض برای کاستن از میزان تلفات غیرنظامیان در یمن، آمریکا آماده کاهش حمایت نظامی از عربستان سعودی است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها