توصیه ویژه تحلیلگر جهان عرب به اردوغان

کد خبر: 869290

یک تحلیلگر جهان عرب درباره حمایت آنکارا و رجب طیب اردوغان از گروه‌های تروریستی در ادلب و تبعات آن برای ترکیه هشدار داد.

توصیه ویژه تحلیلگر جهان عرب به اردوغان

خبرگزاری مهر: به نقل از اسپوتنیک، نضال السبع تحلیلگر سیاسی جهان عرب گفت: بیشتر گروه‌های مسلح در ادلب و در مرز‌ها در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دارند و بنابراین اقدام ترکیه و رجب طیب اردوغان در حمایت حساب نشده از آن‌ها سبب می‌شود که ترکیه قبل از سوریه سرنوشت نامعلومی پیدا کند.

وی افزود: آیا ترک‌ها فراموش کرده اند که این گروه‌ها در آغوش ایالات متحده آمریکا پرورش یافته اند و این گروه‌ها حمایت مالی و تسلیحاتی از آمریکا دریافت کرده و می‌کنند. نگرانی ترکیه درباره تمامیت اراضی را درک می‌کنم، اما نمی‌توانم بفهم که انگیزه ترک‌ها در حمایت از گروه‌های مسلح سوری در ادلب چیست.

السبع گفت: بزرگترین خدمتی که رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه می‌تواند به طرح جدایی طلبانه کرد‌ها در مقطع کنونی کند حمایت از گروه‌های مسلح در ادلب و ممانعت دولت سوریه از بسط سیطره قانونی و مشروع خود بر ادلب و مرز‌های سوریه با ترکیه است. کی رجب طیب اردوغان درک خواهد کرد که طرح تکفیری در ادلب خطرش کمتر از طرح جدایی طلبانه در قامشلی نیست.

این تحلیلگر جهان عرب بیان کرد: رویارویی با طرح‌های تکفیری و جدایی طلبانه مستلزم بسط سیطره دولت سوریه بر این مناطق است. اردوغان باید باید که خطر تکفیری در ادلب کمتر از خطر کرد‌ها برای ترکیه نیست.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها