آغاز عملیات الحشد الشعبی عیله داعش در المقدادیه

کد خبر: 870874

یک منبع آگاه عراقی از عزم نمایندگان مستقل پارلمان برای تشکیل یک فراکسیون پارلمانی ملی برای حمایت از تشکیل دولتی قوی خبر داد.

آغاز عملیات الحشد الشعبی عیله داعش در المقدادیه

خبرگزاری تسنیم: یک منبع آگاه عراقی از عزم نمایندگان مستقل پارلمان برای تشکیل یک فراکسیون پارلمانی ملی برای حمایت از تشکیل دولتی قوی خبر داد.

به گزارش شبکه تلویزیونی السومریه نیوز، یک منبع آگاه عراقی گفت: امروز پنجشنبه اعلام یک فراکسیون پارلمانی ملی از سوی نمایندگان مستقل اعلام خواهد شد.

وی افزود: هدف از تشکیل این فراکسیون تلاش برای حمایت از دولتی ملی و قوی است که در سطح چالش‌ها باشد. هدف همچنین تلاش برای پایان دادن به رقابت و مسابقه گروه‌های سیاسی است.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، گفت: هدف فراکسیون یک دولت ملی و هماهنگ یا رفتن به سمت ایجاد یک اپوزیسیون موثر است. بنیانگذاران این فراکسیون شخصیت‌های مستقل و شناخته شده هستند که هدف نهایی آن‌ها خدمت به عراق و برون رفت از بحران از طریق متحد کردن فراکسیون‌های بزرگ و برون رفت از عدم توافق است.

اتحادیه میهنی: ریاست جمهوری متعلق به ما است

سخنگوی حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق گفت که پست ریاست جمهوری عراق به طور قطع برای این حزب نهایی شده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی "ان آر تی"، سعدی احمد بیره درباره تشکیل بزرگترین فراکسیون پارلمانی در عراق گفت: تشکل‌های کرد عراقی از طرفی حمایت می‌کنند که نماینده همه عراقی‌ها باشد و از مشارکت همه نیرو‌های سیاسی در فرایند سیاسی حمایت می‌کند.

وی افزود: عمار حکیم رئیس جریان حکمت ملی عراق پیشنهاد تشکیل فراکسیونی متشکل از ائتلاف سائرون و حکمت ملی، الوطنیه و اتحادیه میهنی و حزب دموکرات کردستان عراق را داده است تا اینکه توافق با ائتلاف النصر و دولت قانون برای پیوستن به آن صورت گیرد و بعد از آن درخصوص نامزدی تصدی پست نخست وزیری توافق شود.

برپایه این گزارش، بیره درباره دخالت‌های خارجی در روند سیاسی عراق گفت: آمریکا تایید می‌کند که این طرف‌ها همان نیرو‌های اصلی در قالب یک فراکسیون و ائتلاف واحد باشند.

آغاز عملیات الحشد الشعبی عیله داعش در المقدادیه

عملیات نظامی مشترک عراق امروز پنجشنبه برای تعقیب هسته‌های گروه تروریستی داعش در شمال شرقی استان دیالی آغاز شد.

یک منبع نظامی عراقی به شبکه تلویزیونی الفرات گفت: نیرو‌هایی از الحشد الشعبی در عملیات برای تعقیب هسته‌های داعش در نواخی مختلف اطراف المقدادیه شرکت دارند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها