پیام تبریک بحرین به رئیس‌جمهور جدید عراق

کد خبر: 879136

نخست‌وزیر و، ولی عهد بحرین در پیام‌های جداگانه‌ای به رئیس‌جمهور جدید عراق، انتخاب وی در این سمت و سالروز استقلال این کشور را تبریک گفتند.

پیام تبریک بحرین به رئیس‌جمهور جدید عراق

خبرگزاری فارس: «خلیفه بن سلمان آل خلیفه» نخست‌وزیر بحرین با ارسال تلگرافی به «برهم صالح» رئیس جمهور جدید عراق انتخاب وی در این سمت و سالروز استقلال عراق را تبریک گفت.

آل خلیفه همچنین برای رئیس‌جمهور جدید عراق موفقیت در انجام مأموریت‌های خود و تحقق رشد و شکوفایی ملت این کشور را آرزو کرد.

طبق گزارش خبرگزاری بحرین (بنا)، «سلمان بن حمد آل خلیفه»، ولی عهد و معاون اول نخست‌وزیر نیز پیام جداگانه‌ای به برهم صالح رئیس‌جمهور عراق ارسال و انتخاب وی در این سمت و سالروز استقلال عراق را تبریک گفت.

پارلمان عراق هفته گذشته موفق شد بعد از دو دور رأی‌گیری برای انتخاب رئیس جمهوری این کشور، «بَرهَم صالح» را به این سمت انتخاب کرد.

صالح با نام کامل «برهم احمد صالح» که نامزد حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق است، در سال ۱۹۶۰ در شهر «سلیمانیه» عراق متولد شد. او پیش از آنکه به عنوان رئیس جمهور عراق بعد از «فؤاد معصوم» انتخاب شود، دو بار به عنوان نخست وزیر منطقه کردستان عراق انتخاب شده بود.

او در سال ۱۹۷۶ به صورت مخفیانه به حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق پیوست و مسئول دفتر روابط خارجی این حزب در لندن، پایتخت انگلیس شد.

یکی از دلایلی که احتمال موفقیت برهم صالح برای تصدی ریاست جمهوری را بیشتر کرد، مواضع او و حزب اتحادیه میهنی کردستان در قبال همه‌پرسی جدایی کردستان عراق در سال گذشته بود. او و حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق این همه‌پرسی را که در سوم مهر ماه سال گذشته بر خلاف قانون اساسی عراق برگزار شد، غیر قانونی اعلام کردند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها