امارات ۹ بالگرد «آپاچی» دیگر از آمریکا می‌خرد

کد خبر: 879966

امارات در گامی دیگر در تقویت ارتش خود درحالی در صدد خرید بالگرد‌های پیشرفته ساخت آمریکا است، که دستکم دو فروند از این بالگرد‌ها در یمن ساقط شده‌اند.

امارات ۹ بالگرد «آپاچی» دیگر از آمریکا می‌خرد

خبرگزاری فارس: امارات عربی متحده در اقدامی جهت تقویت ارتش خود قصد دارد بالگرد‌های تهاجمی بیشتری را خریداری کند.

به نوشته وبگاه «وزارت دفاع آمریکا» شرکت «بوئینگ» مستقر در آریزونا، در قراردادی به مبلغ ۲۴۳ میلیون دلار قصد ارتقاء هشت بالگرد آپاچی کنونی این کشور و ساخت نه بالگرد جدید «آپاچی‌ای. اچ -۶۴» را برای امارات دارد.

پیش‌بینی می‌شود این محموله جدید تا سال ۲۰۲۳ به ارتش امارات متحده عربی ارسال شود. گفته می‌شود تولید این بالگرد‌های جدید آپاچی. ای. اچ ۶۴ جهشی در ساخت بالگرد‌های پیشرفته است.

قرار است شرکت بوئینگ بالگرد‌های کنونی ارتش امارات را در ۲۶ قسمت با فناوری جدید ارتقاء دهد. این بالگرد‌ها متعلق به دهه هشتاد میلادی هستند.

این بالگرد پیشرفته آمریکایی تاکنون در نبرد‌هایی در پاناما، خلیج فارس و افغانستان حضور داشته است.

ارتش امارات متحده عربی به تازگی نیز به بزرگترین پرتابگر راکت در جهان که ساخت یک شرکت ترکیه‌ای است، مجهز شده است. (جزئیات بیشتر)

امارات متحده عربی، تنها کشور عربی است که در دو دهه گذشته همواره در ائتلاف‌های نظامی آمریکا شرکت داشته و قرارداد‌های تسلیحاتی هنگفتی را امضا کرده است. این کشور در ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی در یمن هم مشارکت دارد. تاکنون دستکم ۲ فروند بالگرد آپاچی این کشور در جریان حمله به یمن ساقط شده‌اند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها