استقبال دولت نجات ملی یمن از راهکار‌ها برای حل بحران

کد خبر: 886440

وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن اعلام کرد این کشور از هر تلاشی برای پایان دادن به جنگ کنونی استقبال می‌کند، اما تا کنونی هیچ طرفی پیشنهاد میانجی‌گری در این باره نداده است.

استقبال دولت نجات ملی یمن از راهکار‌ها برای حل بحران

خبرگزاری فارس: «هشام شرف عبدالله» وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن اعلام کرد جنگ علیه یمن به این کشور آسیب‌های بسیاری زیادی وارد کرده و صنعا از هر طرحی برای پایان دادن به این جنگ استقبال می‌کند.

وی به شبکه «المیادین» گفت: ما آماده گفتگو با هدف حصول راه‌حلی برای پایان دادن به بحران یمن هستیم (اما) هیچ طرفی تا کنون برای میانجی‌گری تماس نگرفته است.

وزیر خارجه دولت نجات ملی افزود: با طرف پاکستانی ارتباط برقرار خواهیم کرد و مداخله خارجی در امور داخلی ما باعث طولانی شدن جنگ یمن شده است.

«شاه محمود قریشی» وزیر امورخارجه پاکستان هفته جاری از مخالفت دولت این کشور برای اعزام نیروی نظامی به یمن خبر داد. وی گفت: نظر پاکستان درباره جنگ یمن تغییر نکرده است و هیچ نیروی نظامی به این کشور اعزام نمی‌شود.

از سوی دیگر «عمران‌خان» نخست وزیر پاکستان با اشاره به بحران جاری در یمن اظهار داشت: اسلام‌آباد دنبال نزدیک کردن کشور‌های اسلامی به یکدیگر است بنابراین تلاش‌های تازه‌ای را برای پایان دادن به جنگ یمن انجام می‌دهد؛ دنبال میانجی‌گری میان دو طرف در جنگ یمن هستیم و اقدامات موثری را در این زمینه انجام خواهیم داد.

در ماه گذشته میلادی (سپتامبر) «محمد علی الحوثی» رئیس شورای عالی انقلاب یمن از مواضع نخست وزیر پاکستان درباره لزوم پایان دادن به جنگ یمن قدردانی و از وی خواست به منظور رایزنی در خصوص تلاش‌های صورت گرفته برای صلح به یمن سفر کند و از نزدیک آنچه که در این کشور رخ می‌دهد را دنبال کند.

جنگ عربستان علیه یمن از ششم فروردین سال ۱۳۹۴ آغاز شده و هنوز ادامه دارد. این جنگ که با حمایت سیاسی و تسلیحاتی و مشارکت محدود آمریکا، فرانسه، انگلیس و مشارکت مستقیم امارات (و برخی کشور‌های دیگر مثل سودان) در قالب «ائتلاف عربی» و به رهبری عربستان ادامه دارد، تاکنون بیش از ۵۰ هزار یمنی را به کام مرگ کشانده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها