هشدار اتریش درباره ورود ۲۰ هزار مهاجر به اروپا

کد خبر: 889549

وزارت کشور اتریش به تازگی نسبت به ورود ۲۰ هزار مهاجر مستقر در مرز‌های بوسنی و کرواسی به کشور‌های شمال اروپا هشدار داده است.

هشدار اتریش درباره ورود ۲۰ هزار مهاجر به اروپا

خبرگزاری فارس: یک مقام ارشد وزارت کشور اتریش روز یکشنبه گفت که حدود 20 هزار مهاجر مستقر در مرز بوسنی و کراواسی ، نزدیک به منطقه «ولیکا کلادوشا» آماده ورود به کشورهای اروپایی هستند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» این مقام وزارت کشور اتریش که نامی از او برده نشده ، گفته است که این جمعیت شامل جوانانی از پاکستان، ایران، الجزایر و مراکش است و تقریبا هیچ زنی در این گروه نیست.

این مقام اتریشی مدعی شده که بسیاری از این افراد «چاقو» به همراه دارند و اخیرا یک مهاجر با چاقو به یک مرزبان حمله کرده است.

وزارت خارجه اتریش البته گفته که نگران ورود انبوه مهاجران به کشورش نیست زیرا بسیاری از آن‌ها خواهان حضور در شمال اروپا هستند زیرا وضعیتی بهتری را برای پناهجویان فراهم می‌کند.

یک مقام دیگر وزارت کشور اتریش در این زمینه گفت: «مهاجران می‌خواهند از آلمان به کشورهای اسکاندیناوی بروند و اتریش در برهه کنونی بهترین گزینه آن‌ها نیست.»

اتریش به تازگی اعلام کرده که با پیروی از آمریکا و مجارستان از پیمان مهاجرتی سازمان ملل متحد خارج می‌شود.

دولت راستگرای اتریش چهارشنبه گذشته اعلام کرد که این تصمیم به دلیل نگرانی از مفاد این پیمان گرفته شده زیرا باعث ابهام در تفکیک میان مهاجران قانونی و غیرقانونی می‌شود.

«سباستین کورتز» صدر اعظم اتریش در این زمینه اظهار داشت: «چندین نکته در پیمان مهاجرتی وجود دارد که خیلی مشکل زاست .مخلوط کردن پناهجویان با جویندگان کار، دردسرساز است.»

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها