آمار وحشتناک آزار و تجاوز جنسی در رژیم صهیونیستی در یک سال

کد خبر: 895928

آمار‌های منتشر شده در فلسطین اشغالی نشان می‌دهد بیش از صد و بیست هزار فقره آزار و تجاوز جنسی طی یک سال رخ داده است.

آمار وحشتناک آزار و تجاوز جنسی در رژیم صهیونیستی در یک سال

خبرگزاری فارس: یک گزارش جدید نشان می‌دهد که آمار آزار و تجاوز جنسی در فلسطین اشغالی و تحت حکومت رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۷، حدود ۱۲۱۵۰۰ مورد ثبت‌شده است.

مرکز تحقیقات و اطلاعات پارلمان رژیم صهیوینستی با همکاری اداره مرکزی آمار این رژیم، گزارشی را پیش از فرارسیدن روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان (۲۵ نوامبر)، درباره موارد آزار جنسی در اراضی اشغالی منتشر کرد.

به نوشته وبگاه «یدیعوت آحرونوت» این گزارش نشان می‌دهد آمار قربانیان آزار جنسی در رژیم صهیونیستی با افزایش دو برابری نسبت به سال پیشین، به حدود ۱۲۱۵۰۰ مورد در سال ۲۰۱۷ رسیده و این در حالی است که رقم بسیار بیشتری از قربانیان، از شکایت در این باره امتناع می‌کنند.

یافته‌های ذکرشده در این گزارش، هفته آینده در پارلمان صهیونیست‌ها مطرح خواهد شد تا اثربخشی قانون «ممانعت از آزار جنسی» که در سال ۱۹۹۸ توسط کنست تصویب شد، به بوته نقد گذاشته شود.

تحقیق مذکور شامل هفت هزار شرکت‌کننده با سن بالای ۲۰ سال می‌شود. طبق نتایج به‌دست آمده از فرایند تحلیل داده، ۲.۲ درصد از شرکت‌کنندگان، که رقمی معادل ۱۲۱ هزار نفر از جمعیت کل صهیونیست‌ها در اراضی اشغالی می‌شود، آزار یا تجاوز جنسی را در سال ۲۰۱۷ تجربه کرده‌اند.

بر این اساس، ۷۹ درصد از قربانیان زن هستند که بیشتر آن‌ها نیز بین ۲۰ تا ۳۵ ساله هستند. همچنین ۳۲ درصد از وقایع آزار جنسی در محل کار آن‌ها اتفاق افتاده است.

یافته‌ها نشان می‌دهد که ۹۷ درصد از قربانیان آزار جنسی به دلایل مختلف از شکایت رسمی به پلیس اجتناب می‌کنند. همچنین از موارد شکایت رسمی ثبت‌شده (۴۷ هزار مورد) فقط ۱۶ درصد با صدور محکومیت همراه بوده و ۸۴ درصد مابقی بدون نتیجه مختومه اعلام شدند.

این گزارش تحت عنوان «یک واقعیت آزاردهنده، ۲۰ سال پس از قانون ممانعت از آزار جنسی» منتشر شده است.

در ارتش رژیم صهیونیستی نیز که شاهد حضور زنان و دختران است، افزایش قابل توجه موارد آزار و تجاوز جنسی مشاهده شده است.

طبق این گزارش، طی یک سال گذشته، ۱۴۸۲ مورد شکایت رسمی از این نوع موارد ثبت شده است. تبعا تعداد کل موارد آزار جنسی (شامل آن‌هایی که شکایت نشده‌اند) بسیار بیشتر از این رقم است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها