تماس تلفنی اردوغان با پوتین و پورشنکو

کد خبر: 897550

رئیس جمهور ترکیه در تماس با همتایان روسی و اوکراینی خود درباره تنش‌های بوجود آمده میان این دو کشور ابراز نگرانی کرد.

تماس تلفنی اردوغان با پوتین و پورشنکو

خبرگزاری مهر: به نقل از آناتولی، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه امروز چهارشنبه در تماس تلفنی با «ولادیمیر پوتین» و «پترو پورشنکو» همتایان روسی و اوکراینی خود، درباره تنش‌های بوجود آمدده میان آن‌ها ابراز نگرانی کرد.

اردوغان در گفتگو‌های خود با پوتین و پورشنکو بر لزوم حل تنش‌های بوجود آمده از طریق دیپلماسی تاکید کرده است.

اعلام آماده باش نظامی در اوکراین و اظهارات شب گذشته پورشنکو مبنی براینکه کشورش در آستانه حمله همه جانبه از سوی روسیه قرار دارد موجب شده تا سطح تنش‌های ایجاد شده میان روسیه و اوکراین به اوج خود برسد.

این تنش‌ها در پی اقدام روسیه در توقیف سه کشتی اوکراینی بوجود آمده است.

در همین رابطه روز گذشته «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، اقدام اوکراین در اعلام وضعیت نظامی در مناطق مرزی خود را محکوم کرده و خواستار مداخله آلمان برای جلوگیری از اقدامات تحریک‌آمیز دولت اوکراین شد.

روز یکشنبه، منابع نظامی روسیه تایید کردند که هنگام حرکت کاروانی از شناور‌های متعلق به نیروی دریایی اوکراین از دریای سیاه به سوی دریای آزوف، کشتی‌های روسی به سوی این کاروان آتش گشودند و دو قایق توپدار و یک کشتی یدک کش را توقیف کردند. دریای ازوف بین سواحل جنوبی اوکراین و شبه جزیره کریمه واقع است که دولت روسیه آن را در سال ۲۰۱۴ از خاک اوکراین جدا و به خاک خود منضم کرد.

به گفته دولت روسیه، شناور‌های اوکراینی اصول رفت و آمد صلح آمیز دریایی را نادیده گرفته و وارد آب‌های سرزمینی روسیه شده بودند. در پی این حادثه، دولت اوکراین ارتش آن کشور را در حالت آماده باش قرار داد و پارلمان آن کشور اعلام حکومت نظامی در مناطق مرزی با روسیه را تصویب کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها