اعلام آمار شهروندان سلب تابعیت شده در بحرین

کد خبر: 898230

یک سازمان حقوق بشری آمار شهروندانی را اعلام کرد که رژیم آل خلیفه طی سال‌های اخیر اقدام به سلب تابعیت آن‌ها در بحرین کرده است.

اعلام آمار شهروندان سلب تابعیت شده در بحرین

خبرگزاری تسنیم: سازمان صلح برای دموکراسی و حقوق بشر اعلام کرد از سال ۲۰۱۲ تا کنون، آمار شهروندانی که تابعیت آن‌ها در بحرین سلب شده است، به ۷۹۴ نفر رسیده است.

این سازمان در صفحه خود در توئیتر آورده است روز پنجشنبه (۸ آذر)، ملیت ۳۲ شهروند دیگر سلب شد، این افراد در معرض شکنجه شدید قرار داشتند با سلب تابعیت این افراد، آمار شهروندانی که طی سال جاری میلادی سلب تابعیت شده‌اند به ۲۸۸ نفر می‌رسد.

این سازمان آورده است از جمله کسانی که روز گذشته تابعیت آن‌ها در بحرین سلب شد، می‌توان به زینب مکی عباس مرهون اشاره کرد که دومین زن در فهرست افراد سلب تابعیت شده به شمار می‌رود، اولین زن به نام مریم السید ابراهیم حسین رضا در سال ۲۰۰۲ سلب تابعیت شده بود.

بیشتر بخوانید

مخالفان بحرینی: پارلمان آینده بحرین تابع اراده حاکمیت خواهد بود

نسبت تحریم انتخابات در برخی مناطق بحرین به ۹۲ درصد رسید

حاشیه‌های انتخابات فرمایشی در بحرین+تصاویر

این سازمان حقوق بشری افزود هفتم نامبر ۲۰۱۲ میلادی روزی بود که سلب تابعیت شهروندان بحرینی به عنوان یکی از نگران‌کننده‌ترین شیوه‌ها در تلاش برای سرکوب مخالفت‌ها در بحرین در پیش گرفته شد که آن زمان با تصمیم وزیر کشور بحرین، تابعیت ۳۱ شهروند از جمله علما، شخصیت‌های دانشگاهی، حقوقی، رسانه‌ای، نمایندگان پارلمان و اعضای جامعه مدنی لغو شد.

سازمان صلح برای دموکراسی و حقوق بشر خاطر نشان کرد آمار افراد سلب تابعیت شده در سایه ناآرامی‌های مستمر در بحرین روند صعودی به خود گرفت به طوری که گروه‌های حقوق بشری آمار شهروندان بحرینی را که سلب تابعیت شدند، ۵۷۸ نفر اعلام کردند که در میان آن‌ها ۱۹ عالم دینی به ویژه سه عالم برجسته به نام‌های آیت الله شیخ عیسی قاسم، آیت الله حسین نجاتی و آیت الله محمد سند قرار دارند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها