پیوستن صد‌ها جنگجوی کُردی به ارتش سوریه

کد خبر: 902620

منابع عربی از جدا شدن صد‌ها جنگجوی کردی از گروه مورد حمایت آمریکا موسوم به «قسد» در سوریه و پیوستن آن‌ها به ارتش این کشور خبر دادند.

پیوستن صد‌ها جنگجوی کُردی به ارتش سوریه

خبرگزاری تسنیم: به نقل از پایگاه خبری رای الیوم، صد‌ها جنگجوی کردی از قسد (نیرو‌های دموکراتیک سوریه مورد حمایت آمریکا) جدا شدند و به ارتش سوریه در حومه حلب پیوستند.

اداره خودمختاری کردی خبر پیوستن صد‌ها جنگجوی کردی به ارتش سوریه پس از جدا شدن از گروه مورد حمایت آمریکا موسوم به قسد را تایید کرده است.

جمعیت حقوق بشری کردی در بیانیه‌ای اعلام کرد آنچه اداره خودمختاری خوانده می‌شود، مسئول کشته شدن صد‌ها غیرنظامی کردی است و به همین سبب، صد‌ها نفر از کرد‌ها تصمیم گرفتند به صفوف نیرو‌های ارتش سوریه در حلب بپیوندند.

بیشتر بخوانید

نخست وزیر اسبق اسلواکی: سوریه در آستانه کسب پیروزی نهایی است

ارتش سوریه حمله تروریست‌های النصره به حماه را دفع کرد

روسیه: اشغال منطقه التنف توسط آمریکا مانع بازسازی سوریه است

از سوی دیگر یگان‌های کردی خواستار آماده باش عمومی شده و از دولت سوریه خواستند علیه دولت ترکیه موضع رسمی اتخاذ کند، چرا که رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری این کشور گفته است ارتش ترکیه به زودی به شرق فرات حمله خواهد کرد.

این یگان‌ها در بیانیه‌ای جامعه بین المللی و در راس آن، سازمان ملل را به اتخاذ موضع فراخواند و از دولت سوریه هم خواست در قبال این تهدید ترکیه، رسما موضع‌گیری کند، زیرا اردوغان به دنبال اشغال بخشی از خاک سوریه است که معنای آن تعدی به حاکمیت سوریه بر اساس این بیانیه است. انتهای پیام/

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها