تظاهرات در الحدیده علیه نقض توافق سوئد از سوی ائتلاف سعودی

کد خبر: 910073

هزاران نفر در شهر الحدیده در اعتراض به عدم اجرای توافق سوئد از سوی ائتلاف سعودی و اماراتی تظاهرات کردند.

تظاهرات در الحدیده علیه نقض توافق سوئد از سوی ائتلاف سعودی

خبرگزاری فارس: با گذشت ۲۲ روز از توافق سوئد در خصوص شهر الحدیده و با وجود اجرای توافق از سوی انصارالله و ارتش یمن، هنوز نیرو‌های ائتلاف سعودی و اماراتی تن به اجرای توافق نداده‌اند.

به گزارش شبکه المسیره، هزاران نفر در شهر الحدیده امروز (جمعه) به خیابان‌ها آمدند و خواستار اجرای کامل توافق استکهلم سوئد شدند.

«عبدالوهاب المحبشی» عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله در این خصوص به شبکه المیادین گفت: از سازمان ملل می‌خواهیم گزارش کیفیت اجرای توافق سوئد در خصوص الحدیده را اعلام کند.

او تأکید کرد که ائتلاف سعودی هنوز توافق سوئد در خصوص آتش‌بس و عقب کشاندن نیروهایش از الحدیده را اجرا نکرده است و نقض مستمر آتش‌بس ادامه دارد.

طبق توافق صورت گرفته میان هیأت اعزامی از صنعاء و هیأت ریاض در استکهلم سوئد در تاریخ ۲۲ آذر ماه گذشته، طرفین باید نیرو‌های خود را از شهر الحدیده و بنادر الصلیف و رأی عیسی و الحدیده خارج می‌کردند که طبق اعلام شورای شهر الحدیده، ائتلاف سعودی هنوز عقب‌نشینی نکرده است در حالی که روز شنبه گذشته سازمان ملل در بیانیه‌ای به طور رسمی خروج نیرو‌های انصارالله و ارتش یمن از الحدیده را تأیید کرد.

همزمان با تأیید سازمان ملل بر اجرای توافق سوئد از سوی انصارالله و ارتش یمن، «یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن گفته بود که ارتش یمن از کمیته نظارت وابسته به سازمان ملل انتظار دارد طرف مقابل را به اجرای تعهداتش در مرحله اول یعنی عقب‌نشینی از بخش شرقی شهر الحدیده و بقیه بخش‌های حساس بر اساس توافق ملزم کند.

آتش‌بس و عدم درگیری در الحدیده از دیگر مفاد مهم توافق سوئد به شمار می‌رود و عدم التزام به آن از سوی ائتلاف سعودی در روز‌های گذشته از دیگر مواردی است که امکان دارد توافق سوئد را به شکست بکشاند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها