اعلام شمار نامزد‌های احتمالی انتخابات ریاست‌جمهوری الجزایر

کد خبر: 916846

وزارت کشور الجزایر شمار اشخاصی را که قصد نامزدی برای انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور دارند اعلام کرد.

اعلام شمار نامزد‌های احتمالی انتخابات ریاست‌جمهوری الجزایر

خبرگزاری تسنیم: به نقل از العربی الجدید، شمار نامزد‌های احتمالی انتخابات ریاست جمهوری الجزایر که قرار است هجدهم آوریل آینده برگزار شود تا عصر چهارشنبه به ۷۹ نفر رسیده است.

وزارت کشور الجزایر اعلام کرد که تا کنون ۷۹ نفر از طریق پیام‌هایی از تصمیم خود برای نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری خبر داده اند که ۶۷ نفر از آن‌ها مستقل و ۱۲ نفر نیز رئیس حزب هستند.

افزایش قابل توجه شمار کسانی که قصد نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری الجزایر دارند جنجال زیادی در این کشور به پا کرده است به ویژه اینکه برخی با هدف رسانه‌ای کردن چهره خود وارد این کارزار شده اند.

هر کدام از نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری الجزایر باید ۶۰۰ امضا و تاییدیه از نمایندگان منتخب مردم در پارلمان و شورا‌های شهر در ۲۵ ایالت و یا ۶۰ هزار امضای شهروندان در ۲۵ استان از مجموع ۴۸ استان را جمع کنند.

در بین نامزد‌های احتمالی انتخابات ریاست جمهوری الجزایر ۴ چهره نظامی دیده می‌شود که بارزترین آن‌ها "علی غدیری" ژنرال سابق ارتش الجزایر است.

طبق ماده ۱۳۶ قانون متعلق به نظام انتخابات، عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس‌جمهوری الجزایر هفته گذشته فرمانی ریاستی را صادر کرد که کمیسیون انتخابات را به برگزاری انتخابات در روز پنجشنبه ۱۸ آوریل ۲۰۱۹ (۲۹ فروردین ۹۸) فرا می‌خواند.

عبدالعزیز بوتفلیقه (۸۱ ساله) از سال ۱۹۹۹ میلادی به‌صورت چهار دوره متوالی رئیس جمهوری الجزایر بوده است. جریان‌های سیاسی در کشور با نامزدی مجدد وی برای انتخابات ریاست‌جمهوری آتی مخالفت می‌کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها