تغییر سفر مشکوک الجبیر به پاکستان و هند

کد خبر: 928103

در حالی که اعلام شده بود عادل الجبیر وزیر مشاور عربستان امروز شنبه برای تحویل پیام ولیعهد این کشور به عمران خان، به اسلام آباد سفر خواهد کرد وی با تغییر برنامه سفر مرموز خود به هند رفت.

تغییر سفر مشکوک الجبیر به پاکستان و هند

خبرگزاری ایرنا: در حالی که اعلام شده بود عادل الجبیر وزیر مشاور عربستان امروز شنبه برای تحویل پیام ولیعهد این کشور به عمران خان، به اسلام آباد سفر خواهد کرد وی با تغییر برنامه سفر مرموز خود به هند رفت.

به گزارش تارنمای نیوز پاکستان، سفر عادل الجبیر وزیر مشاور عربستان به پاکستان که قرار بود امروز شنبه صورت بگیرد به تعویق افتاده است. به گفته منابع خبری، انتظار می‌رود که عادل الجبیر ابتدا به کشور هند رفته و بعدازآن در روز یکشنبه وارد پاکستان شود. تاکنون جزئیات سفر عادل الجبیر به ۲ کشور هند و پاکستان به‌صورت شفاف منتشرنشده است. پیش از این پایگاه خبری نوشته بود، «پاکستان پوینت» در مطلبی عنوان کرد، عادل الجبیر در سفر به اسلام‌آباد با «شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه پاکستان دیدار و در خصوص مهم‌ترین مسائل امنیتی منطقه با وی گفتگو خواهد کرد. تنها باگذشت چند روز از پایان سفر منطقه‌ای ولیعهد عربستان به کشور‌های آسیایی که با ادعای کاهش تنش در آسیای جنوبی انجام شد، رویارویی جدید نظامی هند و پاکستان بعد از سال‌های طولانی رخ داد که به اعتقاد تحلیلگران تنها یکی از ارمغان‌های سفر بن سلمان به این دو کشور بوده است. ا، سفر محمد بن سلمان به منطقه آسیای جنوبی در کنار سرمایه‌گذاری‌های عظیم این کشور تبعات ناامن کننده‌ای برای منطقه داشته است. چند روز قبل از سفر ولیعهد عربستان به پاکستان حمله تروریستی کشمیر توسط گروه تروریستی جیش محمد رخ داد و ۴۰ افسر هندی در این حمله تروریستی کشته شدند و دقیقاً چند روز بعد از پایان سفر محمد بن سلمان امروز سه‌شنبه ارتش هند در عملیاتی خاک پاکستان در کشمیر را بمباران کرد که بر اثر این حمله نظامی بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر کشته شدند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها