قیس خزعلی: آمریکا زمان خروج نیروهایش از عراق را ابلاغ کرده است

کد خبر: 976166

دبیرکل عصائب اهل الحق عراق گفت آمریکا در نامه‌ای محرمانه به بغداد تضمین کرده است که در موعدی مشخص نیروهایش را از عراق خارج خواهد کرد.

قیس خزعلی: آمریکا زمان خروج نیروهایش از عراق را ابلاغ کرده است

باشگاه خبرنگاران جوان: قیس خزعلی، دبیرکل عصائب اهل الحق در مصاحبه با شبکه العهد عراق اعلام کرد که واشنگتن در پاسخی اعلام نشده و محرمانه به درخواست عراق درباره خروج نیرو‌های آمریکایی، اعلام کرده است که تا یک سال و دوماه آینده و احتمالا همزمان با انتخابات ریاست جمهوری آمریکا این درخواست را اجرایی خواهد کرد.

قیس خزعلی با اشاره به اینکه تصمیم گیری‌های آمریکا تابع منافع رژیم صهیونیستی است تاکید کرده که، چون این وعده آمریکا غیررسمی است، طرف عراقی به آن اعتماد ندارد.

دبیرکل عصائب اهل الحق باری دیگر خواستار خروج فوری و بدون تاخیر نیرو‌های ارتش تروریست آمریکا از عراق شد و افزود: «برای محمد توفیق علاوی نخست وزیر مکلف شرط گذاشته شده است که باید برای تضمین قطعی خروج نیرو‌های آمریکایی از عراق تلاش کند و این شرط مردم عراق و فرد فرد آن‌ها است.»

پیش از این نیز دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق، ترور شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس را شکست راهبردی آمریکا در منطقه دانست و تاکید کرد پاسخ نظامی به آمریکا همچنان پابرجاست.

گفتنی است پس از اقدام آمریکا در ترور شهید سردار قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی مهندس در بغداد، پارلمان عراق با تصویب یک قانون دولت این کشور را به اخراج نیرو‌های آمریکایی موظف کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها