وقتی با یک نم باران خدمات حمل و نقل پایتخت از کار می‌افتد

باران و حبس در ترافیک

کد خبر: 1257495

یک نم باران کافی است تا شهر از کار بیفتد. این گزاره اغراق‌آمیزی نیست و هر آنکه در شهر تهران زندگی کند آن را با پوست و خون خود می‌فهمد. خیابان‌ها قفل می‌شود، اتوبوس‌ها از کار می‌افتند، خطوط مترو مملو از جمعیت می‌شود و بدتر اینکه تاکسی‌ها نوبرانه می‌شوند و رقم‌های نجومی طلب می‌کنند. تاکسی‌های اینترنتی هم که هیچ! نگوییم بهتر است. معضل ترافیک بارانی پایتخت تمامی ندارد. بهترین حالت ممکن آن همین است که حالا شاهد آن هستیم؛ به این معنا که اگر شانس بیاوریم (که در این مورد شانس آورده‌ایم) مدیریت شهری از شهروندان عذرخواهی می‌کند! نه شهرداری که شورای شهر کلاه از سر برداشته و از مردم به واسطه ترافیک معذرت‌خواهی کرده است.

باران و حبس در ترافیک

ترافیک از بحران گذشته

سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران با حضور در  برنامه تهران 20 به بررسی پرونده توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی تهران و ترافیک آن پرداخت. 

تشکری هاشمی با بیان اینکه شرایط سخت ترافیکی فقط مختص  های بارانی  نیست نیست  و همواره در تهران وجود دارد گفت: متاسفانه وضعیت ترافیک تهران از بحران گذشته است و در قعر مشکلات ترافیکی قرار گرفته‌ایم. 

وی با تاکید بر اینکه باران و برف در افزایش تراکم ترافیک موثر هستند اما این مشکل مقید به این موضوع نیست گفت: درست است که این موارد  شدت ترافیک را بیشتر می‌کنند اما باید تاکید کنم که  وضعیت ترافیکی تهران  و ارائه خدمات به هیچ وجه مناسب نیست. 

تشکری هاشمی ادامه داد: هرچند مدیریت کنونی مسئولیت دارد اما مشکلات فعلی  نتیجه چندین سال مدیریت اشتباهی است که در گذشته وجود داشته است و  آنرا ارزان اداره کردن شهر می‌خواندند به دلیل عدم تامین ناوگان حمل و نقل عمومی مردم به  سمت خودروهای شخصی و تاکسی های اینترنتی رفته‌اند.

تاکسی‌های بی‌معرفت!

مهدی چمران پیش از آغاز یکصد و نود و چهارمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به آغاز بارش باران از روز گذشته در پایتخت گفت: با بارش باران هیچ یک از تاکسی‌ها اعم از تاکسی‌های اینترنتی و معمولی حق افزایش کرایه‌های خود به دلیل بارش باران و تغییر شرایط آب و هوایی ندارند.

وی افزود: شورای شهر تهران برای تاکسی‌های معمولی نرخ مصوبی را به تصویب رسانده و تاکسی‌های معمولی ملزم به رعایت و دریافت کرایه‌ها براساس نرخ مصوب هستند.

رئیس شورای شهر تهران هرگونه افزایش کرایه از سوی تاکسی‌های اینترنتی و معمولی را در زمان بارش باران خلاف قانون و مقررات دانست و گفت: به قول معروف بی‌معرفتی است که در زمان بارش باران و در زمانی که مردم زیر باران قرار دارند وسایل حمل و نقل عمومی اعم از تاکسی معمولی و اینترنتی اقدام به افزایش کرایه بیشتر کنند.

چمران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا شورا مسئولیت تعیین نرخ کرایه‌های تاکسی‌های اینترنتی را برعهده دارد یا خیر؟ گفت: نرخ تمام وسایل حمل و نقل عمومی باید توسط شوراها تعیین و به تصویب برسد و اینکه اعلام شود تاکسی‌های اینترنتی از وزارت کشور مجوز گرفته اند و اتحادیه آنها نرخ‌ها را مشخص می‌کند درست نیست و اگر این چنین تاکسی‌هایی کرایه‌های خود را براساس قانون دریافت کنند ما به آنها کاری نداریم در صورتی که در حق مردم اجحاف کنند این اجازه را به آنها نخواهیم داد.

وی با انتقاد از خدمت رسانی تاکسی‌های اینترنتی در زمان بارش باران، گفت: تاکسی‌ها علاوه بر زمان بارش در سرویس دهی مدارس نیز نتوانستند به مسئولیت خود عمل کنند و شورا بنا دارد بزودی با مطالعاتی که در ارتباط با تاکسی‌های اینترنتی انجام خواهد داد نرخ گذاری تاکسی‌ها را در صحن شورا انجام بدهد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها