داوطلبان آزمون استخدامی آموزگاری بخوانند/ از خرید جزوه‌های قبولی خودداری کنید

کد خبر: 1225599

وزارت آموزش و پرورش در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: داوطلبان از خرید هر گونه جزوه یا دوره‌های قبولی آزمون استخدامی آموزگاری خودداری کرده و تمامی اخبار اطلاع رسانی، توضیحات و اقدامات مورد نیاز را صرفا ازطریق درگاه ملی وزارت آموزش و پرورش و یا کانال رسمی اطلاع رسانی آزمون استخدامی دنبال کنند.

داوطلبان آزمون استخدامی آموزگاری بخوانند/ از خرید جزوه‌های قبولی خودداری کنید

به گزارش وزارت آموزش و پرورش، در متن این اطلاعیه آمده است: ضمن آرزوی موفقیت برای داوطلبان آزمون استخدامی آموزگاری ۱۴۰۲ وزارت آموزش و پرورش، به اطلاع می‌رساند باتوجه به اهمیت و تأثیر گزینش و استخدام معلمان بر کیفیت نظام آموزشی کشور، فرایندهای ارزیابی تکمیلی آزمون استخدامی ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان سال جاری به روش کانون ارزیابی حرفه‌ای در راستای شایسته‌گزینی و عدالت محوری در جذب معلم، انجام خواهد شد.

در بخشی دیگر عنوان شده است: کانون ارزیابی، فرآیندی است که داوطلبان استخدام از طریق ادبیات جدید و نوینی از ارزیابی مبتنی بر صلاحیت‌های شغلی با استفاده از ابزارهایی مانند مورد کاوی، بحث گروهی، ارائه شفاهی و مصاحبه و... توسط چند ارزیاب آموزش دیده در مراحل مختلف سنجیده خواهند شد.

همچنین آمده است: جدول شایستگی آزمون ابتدایی سال ۱۴۰۲ مبتنی بر حیطه‌های عمومی، تخصصی و اختصاصی، طراحی شده است. حیطه عمومی شامل مهارت‌های ارتباطی، سازگاری، انعطاف پذیری، تفکر تحلیلی، حل مسئله،‌ خلاقیت،‌ نوآوری، تحول خواهی، مسئولیت پذیری و در حیطه شایستگی‌های اختصاصی و تخصصی مهارت¬های تدریس اثر بخش، کاربست فناوری، مهارت‌های تربیتی و... است که توسط ارزیابان آموزش دیده، ارزیابی خواهد شد. همچنین تمامی سناریوهای(فرانامه) مورد استفاده در آغاز هر روز تغییر کرده و متفاوت خواهد بود.

اخیرا مشاهده می‌شود دوره‌ها و جزواتی غیرقانونی و فاقد صلاحیت تحت عناوینی همچون دوره‌های تخصصی و تضمینی قبولی در آزمون استخدامی و... با هدف درآمدزایی در حال عرضه است که با توجه تغییرات جدی و مهمی که در فرایند جذب امسال رقم خورده است، هیچ آورده‌ای برای داوطلبان در مسیر فرآیند ارزیابی تکمیلی نداشته و صرفا جنبه کسب درآمد دارد. بنابراین توصیه می‌شود از خرید و تهیه هرگونه جزواتی در این زمینه، خودداری کرده و تمامی اخبار، اطلاع‌رسانی‌، توضیحات و اقدامات موردنیاز در جهت تسهیل و ارائه راهنمایی‌های لازم به داوطلبان در فرآیند ارزیابی تکمیلی آزمون استخدامی را صرفاً از طریق درگاه ملی وزارت آموزش و پرورش به نشانی https://medu.gov.ir/ و یا کانال رسمی اطلاع رسانی آزمون استخدامی در شبکه شاد به نشانی https://shad.ir/madeh۲۸_۱۴۰۲ دنبال فرمایید.

ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها