بازداشت ۴ متهم در پرونده فروش سؤالات آزمون وکالت

کد خبر: 1290949

رئیس مرکز حفاظت اطلاعات قوه قضاییه از دستگیری چهار نفر از افرادی خبر داد که سؤالات آزمون وکالت را فروخته و در اِزای آن مبالغ قابل توجهی را دریافت کرده بودند.

بازداشت ۴ متهم در پرونده فروش سؤالات آزمون وکالت

حجت‌الاسلام عبداللهی؛ رئیس مرکز حفاظت اطلاعات قوه قضاییه امروز در شورای‌عالی قضایی از دستگیری چهار نفر از افرادی خبر داد که سؤالات آزمون وکالت را فروخته و در اِزای آن مبالغ قابل توجهی را دریافت کرده بودند.

وی افزود: همچنین طی روزهای گذشته چند نفر به اتهام جعل عنوان و کلاهبرداری در یکی از حوزه‌های شوراهای حل اختلاف کشور، دستگیر شدند.

روز جمعه 18 اسفند ماه جاری، دومین آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه از ساعت 15 در 31 استان و 50 شهر کشور با شرکت 113 هزار و 827 نفر برگزار شد. این آزمون برای دومین بار در سال 1402 برگزار شد و آزمون پیشین در جمعه 3 شهریور برگزار شده بود.

برگزاری آزمون 18 اسفند در ساعت 15 در حالی بود که صبح روز برگزاری آزمون، یک کانال تلگرامی گمنام، اقدام به انتشار سؤالات این آزمون به ‌همراه پاسخ تمام سؤالات کرده بود.

تعدادی از داوطلبان این آزمون در تماس با تسنیم با تأیید یکسان بودن سؤالات انتشاریافته در این کانال با سؤالات آزمون آنها که توسط مرکز وکلا در ساعت 15 برگزار شد، خواستار پیگیری این موضوع توسط تسنیم و پاسخگویی مسئولان مربوطه در مرکز وکلا شدند.

از سویی دیگر، عبدالرسول پورعباس؛ سرپرست سازمان ملی سنجش امروز با تأکید بر اینکه آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه سالم بود، گفته است: "طبق روال در همه آزمون‌های ما بررسی‌های فنی را انجام می‌دهیم و در این بررسی‌های فنی تعدادی از داوطلبان را که در حد بالای 75 درصد تشابه پاسخنامه داشته باشند را پیدا می‌کنیم و آن‌ها را به یک آزمون مجدد دعوت می‌کنیم."

پورعباس ادامه داده است: "یک اتفاقی افتاد و چند سؤالی قبل از آزمون بیرون آمد که این موضوع ریشه‌یابی شد. پرونده‌ای باز شده ما اطلاعات لازم را به بازپرس داده‌ایم ولی تصمیم‌گیر بازپرس نیست، بلکه معاونت مرکز وکلای قوه قضاییه و خود سازمان سنجش هستند."/تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها