تصاویر/تعزیه ورود اسرای عاشورایی به کوفه

کد خبر: 174697

در این مراسم که در خیابان‌های اطراف صحن حرم‌های شریف امام حسین(ع) و حضرت ابا الفضل العباس(ع) برگزار شد، نقش هر یک از سران سپاه عمر سعد به همراه جنایتی که کرده بودند به نمایش درآمد.

برنا: نمایش آیینی ورود کاروان اسرای عاشورایی به کوفه، عصر روز یازدهم محرم، در کربلا اجرا شد.
در این مراسم که در خیابان‌های اطراف صحن حرم‌های شریف امام حسین(ع) و حضرت ابا الفضل العباس(ع) برگزار شد، نقش هر یک از سران سپاه عمر سعد به همراه جنایتی که کرده بودند به نمایش درآمد. هم چنین کودکان و زنان شهدای عاشورا به بند کشیده شده و با تازیانه مورد ضرب و شتم واقع می شدند. در این بین نقش حضرت امام سجاد(ع) که بر شتری سوار، پاهایش به بند کشیده و خون آلود بود و از بیماری تاب نشستن بر شتر را نداشت، به همراه فرزندش امام محمد باقر(ع) نیز در معرض دید عزاداران حسینی قرار گرفت.
چون سوی کوفه محمل ایشان قضا کشید/ هر دل ز کوفه آرزوی کربلا کشید کار از زبان تیغ به تیغ زبان فتاد/ طعن سنان به طعنه اهل جفا کشید آسیب طعن و ضرب ز تن رفت بر جگر/ دشنام و حرف تلخ به وی از قفا کشید خرما و نان صدقه خورش، جامه کهنه دلق/ بنگر که کار آل نبی تا کجا کشید هر آشنا که پا چو نهادند سر نهاد/ چون دید خوارشان ز سرجمله پا کشید از کوفه شان چه گویم و یاران چو بشنوند/ داند خدا که آل پیمبر چه ها کشید هر یک به طعن شکر خداوند بر زبان/ که آن کارزار و فتنه به صلح وصفا کشید زینب ز دلنوازی ایشان جگر گداخت/ دردی که از جفا نکشید از وفا کشید آن پرده حیا که به رخ بود جمله را/ پور زیاد برد و به روی حیا کشید وانگه به حیله حمد خدا کرد و ای عجب/ کآزردن خدای به حمد خدا کشید گرچه برای طعنه کس دل نداشتند/ در دل گذاشتند که منزل نداشتند
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها