جاذبه‌های نظامی برای جلب توریست!/عکس

کد خبر: 197891

اگر می‌خواهید بدانید که سازه‌های نظامی ابرقدرت‌ شرق که زمانی با شنیدن نام آن‌ها بسیاری از سیاستمداران برخورد می‌لرزیدند، اکنون به چه وضعی درآمده است، این مطلب را تا آخر بخوانید!

جاذبه‌های نظامی برای جلب توریست!/عکس
هفته نامه سیاحت و تجارت نوشت:
اگر می‌خواهید بدانید که سازه‌های نظامی ابرقدرت‌ شرق که زمانی با شنیدن نام آن‌ها بسیاری از سیاستمداران برخورد می‌لرزیدند، اکنون به چه وضعی درآمده است، این مطلب را تا آخر بخوانید! کشور روسیه در حال حاضر بزرگ‌ترین میراث‌دار اتحاد جماهیر شوروی سابق، یکی از دو ابرقدرت بی‌گفتگوی نیمه دوم قرن بیستم است که سال ۱۹۹۱ میلادی از هم پاشید. در این میان سازه‌های بسیار عظیم نظامی و امنیتی به جا مانده از زمان شوروی سابق که برای ساخت آن‌ها، میلیارد‌ها دلار هزینه شده است، امروز به بناهایی متروک تبدیل شده است که بیشتر برای جذب توریست مورد استفاده قرار می‌گیرد.
تأسیسات موشکی: در کشور لتونی امروز که در زمان اتحاد شوروی سابق، بخشی از این کشور بود، تأسیسات بسیار پیچیده موشکی شامل انبارهای نگهداری موشک و همچنین سیلوهای زیرزمینی پرتاب موشک‌های قاره پیما ساخته شده بود. این تأسیسات شامل ۴ سیلوی پرتاب، یک مرکز فرماندهی و تأسیسات پشتیبانی است و بخش‌های غیرمحرمانه آن برای بازدید، عموم دایر است.
خطوط دفاع ساحلی: در سواحل جنوب شرقی روسیه، تأسیسات دفاعی بسیار پیچیده‌ای قرار دارد که به منظور دفاع در برابر هرگونه تهاجمی از سوی ژاپن، به خاک شوروی ساخته شده بود. دروازه‌های این شهرک وسیع نظامی این روز‌ها به روی گردشگران گشوده شده است.
پناهگاه زیردریایی: شهر کوچک «بالاکاوا» در کناره دریای سیاه، در طول جنگ سرد محلی برای نگهداری از زیر دریایی‌های اتمی شوروی سابق بود. اقدامات امنیتی در این محل به قدری بالا بود که حتی ساکنان این شهر برای عبور از کنار آن، باید مجوز مخصوص دریافت می‌کردند. امروزه دیگر از این زیردریایی‌ها خبری نیست و این مکان به یک جاذبه توریستی تبدیل شده است. آزمایشگاه میکروبی: در سواحل اطراف شهر «سنت‌پترزبورگ» روسیه، سال ۱۸۰۰ برای شلیک ۱۰۰ توپ ساخته شده. پس از روی کارآمدن حکومت اتحاد جماهیر شوروی و در دوران جنگ سرد، این قلعه‌ قدیمی به آزمایشگاهی خطرناک برای آزمایش بمب‌های انتقال دهنده امراض مرگبار و سلاح‌های میکروبی تبدیل شد. امروزه این مکان نیز تخلیه شده و به یک جاذبه توریستی تبدیل شده است. توریست‌ها هنوز هم باید با لباس‌های محافظتی به این قلعه وارد شوند! گفتنی است، امور تهاجمی این قلعه‌ که به آزمایشگاه مرگ معروف بود. عملیات «x» نام داشت.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها