یک "نماینده با جام زهر" در وزارت بهداشت!

کد خبر: 213249

روزنامه کیهان در ستون ویژه های خود نوشت: بسيج جامعه پزشكي نسبت به واگذاري پست به يكي از نمايندگان تندرو مجلس ششم در وزارت بهداشت اعتراض كرد.

«انوشيروان-م» در كارنامه سياسي خود حضور در دو دوره ششم و هشتم مجلس را ثبت كرده و جزو 127نماينده تندروي مجلس ششم بود كه خواستار تسليم نظام در چالش هسته اي و سركشيدن جام زهر شدند. وي اخيرا به عنوان قائم مقام معاون آموزشي و رئيس مركز امور هيأت علمي وزارت بهداشت منصوب شده است. وي علاوه بر فعاليت در چارچوب جريان تندرو اصلاحات در مجلس ششم، در مجلس هشتم نيز از اعضاي فراكسيون اقليت (اصلاح طلبان) بود و در دوره حضور خود در مجلس مواضع نزديك به جريان فتنه داشت.

رئيس بسيج جامعه پزشكي در نامه اي به وزير بهداشت نسبت به انتصاب نامبرده اعتراض كرد. در نامه چندي پيش دكتر محمد رئيس زاده به دكتر وحيد دستجردي آمده است: همانگونه كه استحضار داريد جايگاه «معاونت آموزش» آن وزارتخانه يكي از معاونت هاي راهبردي است كه نگرش ها و سياست هاي متوليانش، اثرات ماندگاري را برجاي مي گذارد و در كنار آن، مركز امور هيات علمي وزارت بهداشت و درمان نيز به عنوان گلوگاه سياست گذاري در جذب اعضاي هيات علمي دانشگاه هاي علوم پزشكي، جايگاهي است كه انتظار مي رود در نصب مديران آن، نهايت مراقبت و گزينش لحاظ شود، از اين رو انتصاب آقاي [م] در اين سمت، باعث حيرت و نگراني قاطبه كساني شد كه از سويي همچنان اميدوار به اجراي شعار شايسته سالاري در اركان دولت هستند و از سوي ديگر در اذهانشان خاطرات، رفتارها و مواضع غيرارزشي نامبرده از زمان حضور وي در مجلس ششم (از جمله امضاي نامه معروف به جام زهر) و پس از آن را به خاطر سپرده اند. مواضعي كه اسناد و مكتوبات آن در صورت نياز ارائه خواهد شد.

وي با اشاره به مخالفت اعضاي شوراي مركزي سازمان بسيج جامعه پزشكي با اين انتصاب نوشت: اعضاي اين شورا ضمن بررسي موضوع، اعتراض خود را نسبت به اين انتصاب اعلام نموده، معتقدند حوزه سلامت كشور هيچگاه از عناصر متخصص، ولايتمدار و پايبند به آرمانهاي انقلاب اسلامي خالي نبوده است و يقينا اين شايستگي ها، كه در حكم انتصاب به آن اشاره شده است، به هيچ روي با سوابق فرد مذكور تناسبي ندارد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها