لغو ترافیک و زوج و فرد از 14 تا 16 خرداد

کد خبر: 265898

به گفته رئیس پلیس راهور تهران از صبح روز 13 خرداد تا ساعت 8 صبح روز چهاردهم تمامی پارکینگ های حرم مطهر باز بوده و آماده پذیرش زائران است. همچنین از 30 کیلومتری تهران بنرهای مسیرنما برای کاروان های زائران نصب شده است. پیش بینی میکنم در ساعات پایانی روز سیزدهم و ساعت ابتدایی روز مراسم شاهد حجم زیاد تردد اتوبوس ها باشیم.

مهر: رئیس پلیس راهور تهران با اعلام اینکه طرح ترافیک و زوج و فرد از 14 تا 16 خرداد در پایتخت اجرا نمی شود، گفت: طرح های ویژه ترافیکی را در اطراف ستادهای اصلی کاندیداها و محل برگزاری مراسم های آنها اجرایی می کنیم.

سردار حسین رحیمی روز شنبه در نشست خبری با اشاره به اقدامات پلیس راهور برای برگزاری مراسم ارتحال امام (ره) و تمهیدات ترافیکی اظهار داشت: برای برگزاری مراسم امام از 45 روز قبل جلسات دستگاهها برای برنامه ریزی برگزار شد تا بتوانیم میزبان 1.5 میلیون زائر مشتاق باشیم. بر اساس آمارها و ثبت نام ها امسال تعداد زائران نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در حوزه حمل و نقل و ترافیک نیز آمادگی پذیرایی از 50 هزار اتوبوس و مینی بوس را در پارکینگ های حرم داریم.

به گفته رئیس پلیس راهور تهران از صبح روز 13 خرداد تا ساعت 8 صبح روز چهاردهم تمامی پارکینگ های حرم مطهر باز بوده و آماده پذیرش زائران است. همچنین از 30 کیلومتری تهران بنرهای مسیرنما برای کاروان های زائران نصب شده است. پیش بینی میکنم در ساعات پایانی روز سیزدهم و ساعت ابتدایی روز مراسم شاهد حجم زیاد تردد اتوبوس ها باشیم.

رحیمی افزود: از چند روز قبل جلسات توجیهی با مسئولان کاروان ها برگزار شده است تا از اتوبوس های فرسوده استفاده نکرده از رانندگان مجرب استفاده کنند. پلیس اجازه تردد به اتوبوس های فرسوده را نمی دهد ضمن اینکه کاروان های پیاده نیز باید قوانین و مقررات را رعایت کنند برای تمامی کاروان ها اسکورت لازم پیش بینی شده است.

وی از برقراری نظم و انضباط و تسهیل ترافیک توسط 20 هزار نیروی پلیس خبر داد و افزود: راهنمای مسیر در مبادی ورودی تا اطراف حرم نصب شده است و به رانندگان توصیه می کنیم حتماً از راهنماهای در نظر گرفته شده برای پیدا کردن مسیر و پارکینگ مورد نظر استفاده کنند.

محدودیت توقف مراسم ارتحال امام

سردار رحیمی با اشاره به محدودیت های توقف مراسم اظهار داشت: از ساعت 17 روز دوشنبه 13 خرداد تا پایان مراسم و تخلیه پارکینگ های ده گانه هر گونه توقف در اتوبان خلیج فارس از پل حرم تا عوارضی در هر دو مسیر ممنوع است و پلیس اجازه حضور دستفروشان را هم نمی دهد. همچنین محدودیت توقف در طول علامه عسگری از میدان ساعت تا پل حرم، بزرگراه صالح آباد حدفاصل پل عابر تا میدان ساعت در مسیر شمال به جنوب ممنوع است. همچنین تردد از شب قبل از برگزاری مراسم در پارکینگ شماره 10 حرم ممنوع خواهد بود.

ممنوعیت های تردد

رئیس پلیس راهور تهران در مورد ممنوعیت های تردد نیز گفت: از ساعت 17 دوشنبه 13 خرداد تا خاتمه مراسم تردد تمامی خودروهای باربری سنگین از جاده قدیم تهران قم ممنوع بوده و این خودروها می توانند از جاده ساوه، سلفچگان، قم به عنوان مسیر جایگزین استفاده کنند. همچنین تردد خودروها به جز اتوبوس های زائران استان های البرز، تهران، خراسان شمالی، خراسان رضوی، قزوین و آذربایجان شرقی و غربی از صالح آباد تا پل شهید صنیع خانی و سه راه باقرشهر به سمت قم ممنوع است.

به گفته وی مسیر تردد به سمت فرودگاه امام باز است و هیچ محدودیت ترافیکی اعمال نمی شود اما از مسیر جنوب به شمال از سه راهی اسدآباد محدودیت ترافیک داریم و رانندگان باید از جاده قدیم قم یا ساوه استفاده کنند.

لغو طرح ترافیک و زوج و فرد از 14 تا 16 خرداد

رحیمی با اعلام اینکه ممکن است در تعطیلات پیش رو بسیاری از شهروندان قصد سفر به شهرهای زیارتی را دارند طرح ترافیک و زوج و فرد روزهای 14، 15 و 16 خردادماه اجرا نمی شود.

به گفته وی 5 ایستگاه صلواتی با 600 دستگاه خودروی ون برای مراسم ارتحال امام راه اندازی می شود تا زائران را از پارکینگ، بلوا علامه عسگری، پل شهید کاظمی در اتوبان تهران قم به صورت رایگان به سمت حرمت جابجا کنند. ضمن اینکه مترو از ساعت 5 صبح روز مراسم آمادگی دارد تا زائران حرم امام خمینی(ره) از تمامی ایستگاه ها به سمت حرم مطهر منتقل کند و پس از پایان مراسم نیز مسافران را باز گرداند.

رئیس پلیس راهور تهران ادامه داد: اورژانس، آتش نشانی و شرکت واحد نیز آماده پوشش این مراسم هستند و شرکت واحد اتوبوسرانی از مساجد، پایگاه های بسیج و 70 میدان اصلی شهر آمادگی لازم را برای اعزام زائران به مراسم دارد. برای پوشش انتظامی و ترافیکی مراسم نیز دو قرارگاه پلیس از فردا در جوار حرم مطهر فعالیت می شوند.

وی با بیان اینکه در این ایام ممکن است برخی شهروندان در این ایام به سفر بروند تیم های گشت خودرویی، موتوری و پیاده پلیس راهور و انتظامی برای کنترل تهران آمادگی لازم را دارند.

رحیمی با اعلام اینکه مسئولان شهری قول داده بودند تا پل روبروی درب اصلی بهشت زهرا برای مراسم ارتحال آماده شود افزود: این پل برای مراسم ارتحال آماده نمی شود اما با راه اندازی بزرگراه امام علی(ع) خوشبختانه بار ترافیکی اطراف حرم و بهشت زهرا کاسته می شود. برای مراسم امسال پارکینگ خودروهای شخصی و موتورسیکلت نیز در نظر گرفته شده است و امیدواریم رانندگان با رعایت قانون و سرعت مطمئنه در مراسم امسال حضور یابند.

ورودی میدان سبلان مشکل اصلی ترافیک در بزرگراه امام علی(ع)

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر که از او پرسیده بود علت ایجاد ترافیک در بزرگراه امام علی(ع) چیست، گفت: ترافیک بزرگراه امام علی(ع) به دلیل تنگ بودن ورودی میدان سبلان است. البته مسئولان شهری در حال پیگیری این موضوع هستند و قول داده اند پس از رایزنی با معارضان این ورودی را به زودی تعریض کنند.

رئیس پلیس راهور تهران ادامه داد: کتباً اعلام کرده ایم علایم هشداری باید به صورت کامل در بزرگراه نصب شود به همین دلیل اعلام شد که پیمانکاران چند روزی را به مرخصی رفته اند و از امروز کار نصب علایم در بزرگراه آغاز می شود.

خبرنگاری در مورد تاثیر این بزرگراه در ترافیک پایتخت پرسید که رحیمی در این مورد اظهار داشت: راه اندازی بزرگراه امام علی(ع) باعث شد تا ترافیک بزرگراه بسیج تا 20 درصد و ترافیک بزرگراه های باقری و نواب نیز بین 10 تا 15 درصد کاهش یابد. خوشبختانه تا کنون هیچ حادثه منجر به فوتی در این بزرگراه نداشتیم اگرچه خیلی ها انتقادهایی را به ما مطرح می کردند که چرا حداکثر سرعت بزرگراه ها را به 80 کیلومتر کاهش داده ایم که باید گفت در دو ماه گذشت میزان کشته های حوادث ترافیکی در مسیر شمال به جنوب 5 بزرگراهی که محدودیت سرعت برای آنها در نظر گرفته شده است 5 نفر کاهش یافته است.

رحیمی با اشاره به کاهش محدوده زوج و فرد در پایتخت تاکید کرد: ضلع شرقی تمام تهران را زیر پوشش محدوده زوج و فرد برده بودیم که به پیشنهاد خودمان و با تصمیم رئیس پلیس کشور ضلع شرقی به محدوده بزرگراه امام علی(ع) منتقل شد

وی در خصوص اقدامات پلیس راهور تهران برای تسهیل ترافیک در ایام انتخابات و طرح های انتخاباتی اظهار داشت: طرح های ویژه ترافیکی را در محل ستادهای اصلی کاندیداها و مکان هایی که آنها قصد سخنرانی دارند به اجرا در می آوریم. همچنین در اطراف استانداری تهران، فرمانداری تهران، ری و شمیرانات طرح های ویژه ترافیکی به اجرا در می آید. خوشبختانه تا کنون هیچ تخلفی را از سوی کاندیداها در حوزه ترافیک و حمل و نقل نداشته ایم و امیدواریم در بحث چسباندن پوستر و عکس نیز همانند قانون عمل شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها