هر خانواده یک فرد بیکار دارد

کد خبر: 271264

معاون آموزشی سازمان فنی و حرفه‌ای كل کشور با بيان اينكه افراد را باید از تمایل داشتن یقه سفید به سمت یقه آبی سوق دهیم، تصريح كرد: قرار نيست همه جوانان بعد از اخذ دیپلم به دانشگاه بروند.

مهر: معاون آموزشی سازمان فنی و حرفه‌ای كل کشور گفت: امروز کمتر خانواده‌ای با معضل بیکاری درگير نشده و به طور میانگین در هر خانواده‌ای یک فرد بیکار وجود دارد.

عزيز حبيبي عصر شنبه در مراسم تودیع مدیرکل فنی و حرفه ای استان همدان اظهار داشت: معضل بیکاری یکی از مشکلات اساسی کشور محسوب مي‌شود.

وی سرمنشا و نقطه عطف مشكل بيكاري را در مسائل سال 1350 اعلام كرد و با بيان اینکه بعد از انقلاب اسلامی، نظام اسلامی نوپا بود كه با رخ دادن جنگ تحمیلی زمينه ایجاد زیرساخت‌ها در آن فراهم نشد، عنوان كرد: در دهه 60 نيز با افزايش بالاي جمعيت روبرو شديم.

فشارهای دشمن تک تک آحاد جامعه را از نظر اقتصادی در تنگنا قرار داد

معاون آموزشی سازمان فنی و حرفه‌ای كل کشور گفت: در سه سال اخیر نیز فشارهای دشمن تک تک آحاد جامعه را از نظر اقتصادی در تنگنا قرار داد.

وي اضافه کرد: همه موظفیم که برای مردم بر اساس قانون اساسی شغلی آبرومندانه مهیا کنیم و ایجاد اشتغال و رفع بیکاری از طریق مهارت‌آموزی باید مد نظر دولت جدید قرار گيرد.

سيستم آموزش و پرورش، تربيت افراد به صورت نظري و پشت میزنشيني است

حبيبي در ادامه با اشاره به اینکه سيستم آموزش و پرورش، تربيت افراد به صورت نظري و پشت میزنشيني است، عنوان کرد: فردی که دیپلم می‌گیرد، فاقد مهارت است كه در اين زمينه باید فرهنگ کار تقویت شود چراكه فرهنگ کار یکی از راهکارهای رفع بیکاری است.

معاون آموزشی سازمان فنی و حرفه‌ای كل کشور با بيان اينكه افراد را باید از تمایل داشتن یقه سفید به سمت یقه آبی سوق دهیم، تصريح كرد: قرار نيست همه جوانان بعد از اخذ دیپلم به دانشگاه بروند.

اگر بسترهای کار در کشور فراهم شود جوانان موفق عمل می‌کنند

وی گفت: جوانان می‌توانند با مهارت‌آموزی وارد بازار کار شوند و اگر بسترهای کار در کشور فراهم شود جوانان ما موفق عمل می‌کنند.

حبیبی تاکید کرد: فارغ‌التحصیلان ایرانی در کشورهای دیگر با در اختیار داشتن بسترهای کار، بسیار موفق هستند.

معاون آموزشی سازمان فنی و حرفه‌ای کشور بيان كرد: باید برای دانش‌آموختگان، نظام مهارتی را با شتاب بیشتری تعریف و ابزار و محیط مناسب کار را برای جوانان ایجاد كنيم.

نباید بین سازمان فنی و حرفه ای و دیگر وزارتخانه‌هاي آموزشي تبعیض وجود داشته باشد

وی با بیان اینکه نباید بین اين سازمان و دیگر وزارتخانه‌هاي آموزشي تبعیض وجود داشته باشد، عنوان كرد: ما بايد با همراهي مجموعه شاهد رسيدن مهارت كشور به جايگاه واقعي خود باشيم.

حبيبي در پایان سخنانش اضافه کرد: در سال گذشته آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای استان همدان رتبه دوم کشور را به دست آوردند.

آموزش‌های مهارتی نياز و ضرورت جامعه امروز است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان نیز نياز و ضرورت جامعه امروز را آموزش‌های مهارتی دانست.

مسعود اقلامی گفت: یکی از معضلات حوزه اشتغال کمبود مهارت و تخصص در نیروهای جویای کار و حتی بین فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است.

اقلامی با اعلام اينكه آموزش فني و حرفه‌اي پل ارتباطي بين دانشگاه و بازار كار است، عنوان كرد: در کشور زمینه‌های بسیاری از کار فراهم است، اما به علت نداشتن مهارت نیروهای انسانی، افراد نمی‌توانند شاغل شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان تاکید کرد: با توجه به اینکه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بعد از 16 سال تحصیل نمی‌توانند وارد بازار کار شوند، فنی و حرفه‌ای مي‌تواند با ارائه دوره‌های تخصصی و مهارتی در اين زمينه موثر واقع شود.

اقلامی یکی از ایراداتی که به دانشگاه‌ها وارد است را عدم پذيرش دانشجو بر اساس نیاز بازار کار خواند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: برای مثال اگر 10 نفر دانشجو نیاز بوده، يك صد نفر پذیرش شده‌اند كه بايد با ايجاد مهارت در جوانان، نيازهاي بازار را برطرف كرد.

اقلامی اولويت كار كشور را ايجاد اشتغال جوانان برشمرد و با بيان اينكه در سال 91 آمار اشتغال براي اولين بار در استان همدان تك رقمي شد، افزود: زمينه‌هاي اشتغال جوانان فراهم شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان در پایان سخنانش با تاکید بر اینکه از اعداد افراد بیکار در جامعه راضي نيستيم، گفت: وجود يك نفر بيكار نيز براي كشور ايجاد مشكل مي‌كند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها