خبری که دوباره لرزه به جان ورزقان انداخت

کد خبر: 309912

روز گذشته 8 نفر از اهال روستای «اُز» به قصد رساندن مریضی حوالی ساعت 17 از منزل خارج می‌شوند و متاسفانه نزدیک به 18 ساعت در کولاک و برف بی‌سابقه ورزقان گرفتار می‌شوند که در نهایت فرد مریض فوت می‌کند.

فارس: فوت فردی روز گذشته در کولاک و سرما ورزقان همه را نگران و ناراحت کرد خبری که در آن مشخص شد هشت نفر به قصد رساندن مریضی از روستای «اُز» بعدازظهر و حوالی ساعت 17 خارج می‌شوند و متاسفانه نزدیک به 18 ساعت در کولاک و برف بی‌سابقه ورزقان گرفتار می‌شوند و نهایت این حادثه فوت مریض و مصدومیت 7 نفر که یکی از آنان نیز همسر فرد فوت شده است را به دنبال دارد.
اما حادثه روستای «اُز» ورزقان از زبان فرماندار این شهرستان فرماندار شهرستان ورزقان که از زمان وقوع حادثه در محل حضور داشته شرح ماوقع را برای خبرنگار در تبریز چنین بیان می‌کند. محرم فروغی می‌گوید: از ساعت 17 با تماس از روستای «اُز» برای بازگشایی مسیر بلدوزری را به روستا اعزام کردیم و حوالی ساعت 9 نیز خود به طرف منطقه حرکت کردیم در همین حین تماس‌هایی را از سوی راننده بلدوزر و همزمان مریض دریافت کردیم که در کولاک گرفتار شده‌اند. وی با اشاره به اینکه حوالی ساعت 12 توانست خود را به راننده بلدوزر اعزامی که در پرتگاهی گرفتار شده بود برساند، گفت: راننده از شدت سرما قادر به ادامه کار نبود ضمن اینکه با توجه به کولاک شدید در پرتگاهی گرفتار شده بود که حتی بلدوزر نیز از شدت سرما یخ بسته بود. فروغی در عین حال اضافه کرد: همزمان با همراهان و یک اکیپ اعزامی همراه بلدوزر که در مناطق جداگانه‌ای گرفتار شده بودند از طریق ارتباط تلفنی در تماس بودیم و با راهنمایی و سخنان روحیه بخش آنها را برای صبور بودن تشویق می‌شویم تا روحیه خود را از دست ندهند. این مقام وزارت کشور در شهرستان ورزقان همراهان مریض را 6 نفر مرد و نفر زن اعلام کرد و گفت: متاسفانه خودروی استفاده شده از طرف این افراد نیز نیسان بوده و پوششی برای مسافران خود غیر از افرادی که در جلوی خودرو نشسته بودند نداشته که بعد از گرفتاری در کولاک 2 نفر از این افراد خود را به کوه‌های اطراف مجتمع مس سونگون می‌رسانند و بعد از 2 ساعت پیاده‌روی از طریق گشت این مجموعه به درمانگاه سونگون منتقل می‌شوند. وی همچنین از حضور اکیپ‌های متعدد هلال‌احمر، اورژانس، راه و ترابری، مدیریت بحران از دقایق اولیه حادثه خبر داد و گفت: با وجود تلاش این عزیزان به دلیل کولاک و بوران شدید امکان رسیدن به گرفتار شدگان ممکن نشد و بعد از چندین ساعت تلاش خود را به این افراد رساندیم که متاسفانه یکی از آنها که مریض بود فوت کرده و بقیه نیز به سلامت از این حادثه نجات یافتند. فروغی از تلاش تمام کسانی که در این حادثه حضور داشتند تقدیر و تشکر کرد. این افراد از ساعت 17 به منظور عزیمت به مراکز درمانی ورزقان منزل خود را با یک دستگاه نیسان به همراه همراهان ترک کردند که متاسفانه به دلیل گرفتار شدن در کولاک و برف شدید نتوانستند به مقصد برسند و ساعت 7 صبح همت اکبری 40 ساله در همین کولاک و برف فوت کرد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها