بازداشت 106 افسر اطلاعاتی در سوریه

کد خبر: 324268

مهمترین تحولات سوریه در روز گذشته هلاکت تروریست‌های سعودی و لبنانی در حمص، ورود هیأت مردمی فلسطین به یرموک،‌ آماده‌باش سرویس‌های امنیتی انگلیس درپی بازگشت 250 تروریست و بازداشت 106 افسر اطلاعاتی سعودی، ترک و قطری در سوریه است.

فارس: مهمترین تحولات میدانی و سیاسی سوریه در 24 ساعت گذشته را می‌توان هلاکت تروریست‌های سعودی و لبنانی در عملیات ارتش در ریف حمص، ورود هیأت مردمی فلسطینی به اردوگاه یرموک و اطلاع از اوضاع آن، استفاده تروریست‌ها از کودکان برای شلیک خمپاره‌ها، نبردهای سرنوشت ساز یبرود و بازتاب آن بر روند نشست‌های ژنو 2، آماده‌باش سرویس‌های امنیتی انگلیس در پی بازگشت 250 تروریست انگلیسی از سوریه و بازداشت 106 افسر اطلاعاتی عربستان، ترکیه و قطر در سوریه دانست.

تحولات میدانی

هلاکت تروریست‌های سعودی و لبنانی در عملیات ارتش در ریف حمص

یگان‌های ارتش سوریه در عملیات‌هایی که در ریف حمص اجرا کردند، یک بمب کار گذاشته از سوی تروریست‌ها را خنثی کرده و ده‌ها تروریست را به هلاکت رساندند که در بین آنها تروریست‌های سعودی و لبنانی نیز مشاهده ‌شدند.

ورود هیأت مردمی فلسطینی به اردوگاه یرموک و اطلاع از اوضاع آن

هیأت مردمی فلسطینی روز شنبه وارد اردوگاه «یرموک» در جنوب دمشق شده و ضمن اطلاع از اوضاع حاکم بر آن، از خروج تمام عناصر مسلح و گروه‌های تروریستی بیگانه اطمینان حاصل کرد.

تسلط کُردهای سوریه بر یک روستا در ریف قامشلی

کمیته‌های مردمی حمایت از کُردهای سوریه موفق شدند پس از درگیری‌های شدید با عناصر جبهه النصره و داعش کنترل یک روستا در ریف قامشلی را در دست بگیرند.

«فیلم» استفاده تروریست‌ها از کودکان برای شلیک خمپاره‌ها

استفاده از کودکان در جنگ سوریه از سوی گروه‌های تروریستی بارها به اثبات رسیده است. در جدیدترین مورد از این نوع بهره‌کشی‌ها گروه‌های مسلح اقدام به استفاده از کودکان برای شلیک خمپاره‌ها می‌کنند.

نبردهای سرنوشت ساز یبرود و بازتاب آن بر روند نشست‌های ژنو 2

عملیات‌ ارتش سوریه در منطقه یبرود، تنها موجب قطع راه‌های امدادی گروه‌های مسلح از منطقه عرسال لبنان به یبرود نمی‌شود، بلکه بازتاب‌های آن بر نشست‌های ژنو 2 و حتی کل بحران سوریه نیز تاثیرگذار است.

شهر «جبله» و «حمص» نیز در حمایت از ارتش سوریه بپاخاست

در ادامه راهپیمایی‌ها و حمایت‌های مردمی سوریه از ارتش و عملیات‌هایش علیه گروه‌های تروریستی شهر «جبله» و «حمص» نیز شاهد برپایی تظاهراتی در حمایت از ارتش و نظام سوریه بود.

هلاکت سرکرده گروه «گردان المعتصم» و انهدام مراکز تجمع تروریست‌ها در درعا و حمص

یگان‌های ارتش سوریه موفق شدند، ضمن انهدام مراکز تجمع گروه‌های تروریستی در مناطق مختلف درعا و حمص و سرکرده گروه تروریستی «گردان المعتصم» را به همراه ده‌ها فرد مسلح به هلاکت برسانند.

انهدام خودروهای حامل مهمات و مقرهای گروه‌های تروریستی در حلب

واحدهای ارتش سوریه موفق شدند، خودروهای حامل مهمات و تجهیزات نظامی برای گروه‌های تروریستی در حلب و مقرهای این گروه‌ها را در این شهر هدف قرار دهند و شماری از آنها را به هلاکت برسانند.

تحولات سیاسی

250 تبعه انگلیس از جنگ در سوریه بازگشته‌اند/ آماده‌باش سرویس‌های امنیتی انگلیس

سرویس‌های اطلاعاتی انگلیس از بیم حملات تروریستی 250 نفری که در ماه‌های اخیر از سوریه بازگشته‌اند، به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

106 افسر اطلاعاتی عربستان، ترکیه و قطر در سوریه دستگیر شده‌اند

هفته نامه المنار چاپ فلسطین از دستگیری 106 افسر اطلاعاتی عربستان، ترکیه و قطر در سوریه خبر دادند.

شکست ژنو 2 مقدمه‌چینی برای حمله نظامی به سوریه است؟

کشورهای غربی بعد از اتمام دور دوم مذاکرات ژنو 2 در اقدامی هماهنگ دولت سوریه را مسئول ناکامی این مذاکرات خواندند که شاید این موضع هماهنگ مقدمه اقدام نظامی علیه دمشق باشد.

نبیل‌العربی: در صورت شکست مذاکرات پرونده سوریه به شورای امنیت می‌رود

دبیر کل اتحادیه عرب تاکید کرد که بعد از شکست مذاکرات بین دو طرف سوری بحران این کشور به سمت سازمان ملل یا شورای امنیت خواهد رفت.

تظاهرات مردم سوریه در مخالفت با دخالت‌های خارجی

مردم سوریه در شهرهای دمشق، حلب و السویداء برای اعلام مخالفت با دخالت خارجی در کشورشان و حمایت از ارتش و مبانی ملی سوریه تظاهرات کردند.

عربستان بزرگ‌ترین صادر کننده تروریسم به سوریه از نگاه «اسرائیل»

بنابر اعلام یک مرکز جاسوسی رژیم اسرائیل موسوم به «مئیر عمیت» که جاسوسان مهم سرویس اطلاعاتی این رژیم در آن فعالیت می‌کنند، اتباع عربستان بیشترین عملیات انتحاری را در خاک سوریه انجام داده‌اند.

کری هم دولت سوریه را به مانع‌تراشی در مسیر مذاکرات صلح متهم کرد

وزیر خارجه آمریکا یک روز بعد از پایان بی‌نتیجه مذاکرات صلح سوریه در ژنو با صدور بیانیه‌ای به تمجید از مخالفان پرداخته و بار دیگر دولت سوریه را به مانع‌تراشی در مسیر مذاکرات متهم کرده است.

«سلیم ادریس» از ریاست ستاد مشترک گروهک «ارتش آزاد» سوریه برکنار شد

شورای عالی نظامی گروهک تروریستی «ارتش آزاد»، سرلشکر «سلیم ادریس» را از ریاست ستاد مشترک این گروهک برکنار و سرتیپ «عبدالإله بشیر» را به عنوان جانشین وی معرفی کرد.

ولید المعلم: هر کس فکر می‌کند آمریکا دست از توطئه علیه سوریا برمی‌دارد، متوهم است

وزیر خارجه سوریه گفت: هر کس فکر می‌کند که آمریکا دست از توطئه علیه سوریه برداشته و یا برخواهد داشت، سخت در توهم است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها