بروز گرد و غبار محلی در پایتخت

کد خبر: 359185

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه طی سه روز آینده به سبب وزش باد نسبتاً شدید در سمنان، بروز گرد و غبار محلی در پایتخت دور از انتظار نخواهد بود، گفت: دمای هوا از اوایل هفته پیش‌رو در اکثر نقاط کشور روند افزایشی خواهد داشت.

فارس: امین حسین نقشینه درباره شرایط جوی کشور اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود طی سه روز آینده در جنوب کرمان، شمال و شرق هرمزگان به خصوص در ساعات بعدازظهر و اوایل شب شاهد رگبار و رعد و برق باشیم .

کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه افزود: در همین مدت مناطق مرکزی خلیج فارس و شرق دریای عمان مواج خواهد بود .

وی در ادامه با اشاره به وزش باد در شرق کشور، ابراز داشت: وزش باد در شرق کشور موجب بروز گرد و خاک در خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان بویژه در منطقه زابل خواهد شد .

نقشینه همچنین اضافه کرد: انتظار می‌رود در سه روز آینده وزش باد نسبتا شدید در جنوب سمنان با بروز پدیده گرد و غبار، در قم، اصفهان و جنوب تهران همراه باشد .

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی بروز گرد و غبار در ایلام و خوزستان طی روز آینده دور از انتظار نخواهد بود .

وی با اشاره به آغاز روند افزایش دمای هوا در اکثر نقاط کشور، ادامه داد : پیش‌بینی می‌شود از هفته پیش رو دمای هوا در اکثر مناطق کشور روند افزایشی یابد .

نقشینه با اشاره به بروز غبار محلی طه سه روز آینده در جنوب پایتخت، خاطرنشان کرد : دمای هوای تهران طی شنبه هفته آینده به 42 درجه سانتی‌گراد می‌رسد .

کارشناس سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: گرم‌ترین مناطق کشور را امروز شهداد کرمان، طبس، بستک هرمزگان، بافق یزد و زابل به ترتیب با دمای هوای 49 ، 47،46،47 ، و 47 درجه سانتی‌گراد تشکیل می‌‌دهد و همچنین خنک‌ترین مناطق کشور طی روز‌جاری شهرکرد و اسدآباد همدان با دمای 9درجه سانتی‌گراد بالای صفر و همچنین فرودگاه اردبیل، ورزقان آذربایجان شرقی با 10درجه سانتی‌گراد بالای صفر است .

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها