ابلاغ دستورالعمل موقوفات برای اسناد اجارات

کد خبر: 398283

مدیرکل اجارات معاونت بهره وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه گفت: با هدف بروز رسانی ارزش و مدت اسناد اجارات دستورالعمل جدید با اعتبار تا دو ساله ابلاغ شد.

مهر: حجت الاسلام مسعود انصاری، مدیرکل اجارات معاونت بهره وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه با بیان اینکه دستورالعمل گذشته اسناد اجارات با مستأجرین رقبات عرصه و عیان وقف تا پایان سال ۹۱ اعتبار داشت، گفت: با هدف بروز رسانی ارزش و مدت اسناد اجارات دستورالعمل جدید با اعتبار تا دو ساله ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه بخش وسیعی از سرمایه موقوفات را رقبات عرصه و اعیان وقف با کاربری های متفاوت در سراسر کشور تشکیل می دهند، اظهارداشت: چگونگی حفظ، حراست، نگهداری، اجرای مدیریت هدفمند و صحیح آنها و عمران و آبادانی و تحقق نقش امینانه و اعتماد سازی در بین اصحاب وقف و اجرای به موقع نیات واقفان خیراندیش و جلوگیری از تعیین خط مشی موردی و سلیقه ای و بروز سایر معضلات و مشکلات، ضرورتی اجتناب ناپذیر و نیازمند اقدامی مدبرانه است.

وی افزود: برای رفع موانع، ایجاد رویه واحد، تحقق کمیت، برنامه های ابلاغی مبنی بر به روز نمودن ارزش و مدت اسناد اجارات رقبات عرصه و اعیان وقف و فراهم نمودن بستر لازم به منظور اجرائی شدن اهداف عالیه سازمان و دریافت به موقع حقوق موقوفات و ارتقای بهره وری در سطح کشور و با تأکید بر اجرای صحیح و دقیق ماده ۱۱ آئین نامه اجرائی قانون تشکیلات و اختیارات سازمان اوقاف به جهت منقضی شدن دستورالعمل گذشته اسناد اجارات با مستأجرین رقبات عرصه و اعیان وقف در سال ۹۱، دستور العمل جدید ابلاغ شد. دستورالعمل جدید با رعایت جهات شرعی و مصالح موقوفه تا پایان سال ۹۵ معتبر و قابلیت اجرایی خواهد داشت.

مدیرکل اجارات معاونت بهره وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه با بیان اینکه این دستور العمل با هدف تجدید اسناد اجاره موقوفات عرصه و اعیان وقف، با اشخاص حقیقی یا حقوقی به تفکیک کاربری آنها و همچنین به روز نمودن قیمت ابلاغ شده است، تصریح کرد: برنامه ریزی دقیق و تدوین رویه واحد و قابل اجرا در کلیه ادارات اوقاف و امور خیریه در سطح کشور، به روز رسانی درآمد و اعتبار اسناد اجاره موقوفات عرصه و اعیان وقف، بهبود وضعیت موجود این گونه رقبات به شرایط مطلوب، ایجاد وحدت رویه در تجدید اسناد اجاره این دسته از رقبات موقوفات، مدنظر قراردادن کاربری رقبات مورد نظر ، استیفای حقوق واقعی موقوفات و تعدیل و از بین بردن مشکلات بوجود آمده در تجدید اسناد اجارات این دسته از رقبات ، از دیگر اهداف این دستورالعمل جدید است. عرصه و اعیان وقف، آن دسته از رقباتی است که به صورت شش دانگ عرصه و اعیان موقوفه هستند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها