آتش‌سوزی جنگل "شلم" ایلام مهار شد

کد خبر: 422194

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: آتش‌سوزی جنگل "شلم" ایلام مهار شد.

فارس: خیرالله آذرکردار ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: آتش‌سوزی در شلم به طور کامل مهار شده است.

وی ادامه داد: آخرین گزارشات دریافت شده از نیروهای مستقر در عرصه‌های جنگلی شلم نشان می‌دهد که حریق در منطقه مذکور مهار شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام با توجه به وجود یک دستگاه بالگرد متعلق به جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه طی روز گذشته و تسریع در امر انتقال آب و مواد غذایی و نیروهای داوطلب مردمی جهت اعزام به مناطق دچار حریق شده، خوشبختانه کار کنترل تکمیلی حریق در این منطقه پیشرفت چشمگیری داشته و آتش‌سوزی به طور کامل مهار شده است.

وی ادامه داد: با توجه به وزش باد شدید و گرمی هوا نیروهای یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی به همراه تعداد کثیری از مردم طبیعت دوست استان که از ساعات اولیه روز یا به طور مستقیم به منطقه مراجعه کرده و یا در محل اداره کل منابع طبیعی استان حضور یافته و پس از انجام هماهنگی‌های لازم به وسیله خودرو به محل‌های مورد نیاز اعزام شدند.

این مسئول اضافه کرد: اکنون نیز بخشی از نیروهای این اداره کل همچنان در منطقه حضور داشته تا مبادا حریق مجدداً گسترش یابد.

آذرکردار تصریح کرد: در مجموع 90 هکتار از جنگل شلم ایلام دچار حریق شد که تنها 2 الی 3 درصد درختان این جنگل دچار خسارت شده‌اند، البته آمار و اطلاعات دقیق‌تر در دست بررسی است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: در بررسی‌های اولیه این آتش‌سوزی بیانگر سهل‌انگاری در روشن کردن آتش بوده اما بررسی دقیق‌تر نیز در دست اقدام است که به محض دستیابی اطلاع‌رسانی و منتشر می‌شود.

وی از حضور گرم و صمیمی و مشتاقانه آحاد مردم شریف و طبیعت دوست استان که در طی مدت آتش‌سوزی همچون همیشه حماسه‌آفرین بوده‌اند تشکر و تقدیر به عمل می‌آید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها