لزوم گسترش دفاتر خدمات پرستاری در منزل

کد خبر: 455035

قائم مقام سازمان نظام پرستاری بر لزوم گسترش دفاتر خدمات پرستاری در منزل تاکید کرد و گفت: این نوع خدمات باید تحت پوشش سازمان‌های بیمه‌گر قرار گیرد.

فارس: احمد نجاتیان اظهار داشت: با روند پیر شدن جمعیت و افزایش بیماری‌های مزمن افرادی که در کشور نیازمند مراقبت در منزل هستند، افزایش یافته است. بنابراین اهمیت به مساله ارائه خدمات پرستاری در منزل ضروری بوده و در دنیا نیز به این مساله توجه شده است.

وی افزود: ارائه خدمات پرستاری در منزل در صورتی که ساماندهی شود، علاوه بر استفاده اقتصادی بسیار برای نظام سلامت، سبب ارائه بهتر و راحت‌تر خدمات به بیماران در منزل می‌شود.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری، گفت: دفاتر مشاوره و خدمات پرستاری در منزل چند سال است که در کشور راه‌اندازی شده ولی در حال حاضر تعداد زیادی از آنها غیرفعال‌اند که نبود پوشش بیمه‌ای این خدمات از عوامل موثر غیرفعال شدن این مراکز به شمار می‌رود.

نجاتیان با تاکید بر اینکه ارائه خدمات پرستاری در منزل باید تحت پوشش بیمه قرار گیرد، تصریح کرد: متاسفانه امروزه بخشی از ارائه خدمات پرستاری در منزل توسط افراد فاقد صلاحیت صورت می‌گیرد که این مساله علاوه بر اینکه امنیت خانواده را با خطر مواجه کرده است، گاهی سلامت سالمندان را به شدت تهدید می‌کند.

وی ضمن پیشنهاد گسترش دفاتر پرستاری منزل در سراسر کشور، عنوان کرد: خدمات پرستاری در منزل شامل دو بخش ارائه خدمات تخصصی و غیر تخصصی است، که خدمات تخصصی توسط پرستاران کارشناس با مدرک لیسانس و خدمات نگهداری و غیر تخصصی می‌تواند از طریق پرستارهایی که به صورت یک ساله دوره دیده‌اند، ارائه شود.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری بر لزوم فرهنگ‌سازی در استفاده از خدمات پرستاری در منزل اشاره کرد و گفت: بیمارستان‌ها نیز باید در جهت ترویج استفاده از خدمات پرستاری در منزل همکاری کنند و بیمارانی که چند روز از عمل جراحی آنها گذشته را پیشنهاد دهند که در منزل سایر مراقبت‌ها از آنها توسط پرستاران انجام گیرد.

نجاتیان خاطر نشان کرد: ارائه این خدمات در منزل علاوه بر ایجاد سهولت برای اعضای خانواده بیمار، سبب کاهش انتقال بیماری‌های عفونی و افزایش با کیفیت ارائه خدمات می‌شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها