2 مجرم در پردیس با تیراندازی پلیس کشته شدند

کد خبر: 459412

دادستان شهرستان پردیس گفت: 2 مجرم در پردیس با تیراندازی نیروهای پلیس در چند وقت اخیر کشته شدند.

فارس: حیدر فتاحی در شرق استان تهران در خصوص کشته شدن سارقی در حوزه شهر بومهن توسط مأموران نیروی انتظامی تهران بزرگ، ضمن تسلیت ایام عزاداری سالار و سرور شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به ملت شهیدپرور ایران اسلامی اظهار کرد: چند روز پیش مأموران نیروی انتظامی تهران بزرگ در تعقیب و گریزی طولانی به شهرستان پردیس و حوزه شهر بومهن رسیدند و به ‌سوی متهمی که جرم آن سرقت خودرو بود، شلیک کردند و متهم با اصابت گلوله هنگام اعزام به بیمارستان فوت کرد.

وی افزود: اسناد هویتی و جرائم مرتکب ‌شده دقیقی از متهم در دست نیست؛ اما ظاهراً وی حدود 35 سال سن داشته و با نام «الف- ش» شناخته می‌شده است و از سارقانی بوده که در شهر تهران اقدام به سرقت خودرو و ... می‌کرده است.

دادستان شهرستان پردیس تصریح کرد: متهم با خودروی سرقتی پراید که از تهران به سرقت برده بود، اقدام به فرار از دست مأموران کرد؛ اما جزئیات پرونده بعد از تحقیقات تکمیلی و بررسی‌های تکمیلی سوابق و دیگر جرائم متهم اعلام خواهد شد.

فتاحی در خصوص حادثه مشابه که برای دومین بار طی حدود یک ماه اخیر در شهرستان پردیس رخ می‌دهد، خاطرنشان کرد: قانون‌گذار برای نیروهای انتظامی قوانینی وضع کرده است که باید به آن عمل کنند و در چارچوب قانون و همچنین در جرائم مشهود حق به‌کارگیری سلاح گرم را دارند.

وی اضافه کرد: اگر ضابطان، مقررات قانونی و قانون به‌کارگیری سلاح را هنگام برخورد با متهمان رعایت کرده باشند و متهمی را مورد ضرب و جرح قرار دهند و اقدام به شلیک گلوله کنند، قاعدتاً مرتکب جرم نمی‌شوند.

دادستان شهرستان پردیس ادامه داد: گاهی اوقات مأموران این موارد را رعایت نمی‌کنند؛ در آن زمان، قطعاً دستگاه قضایی موضوع را بررسی می‌کند و اگر در چارچوب قانون بوده باشد، اقدام قضایی آن این است که آن مأمور تبرئه می‌شود.

فتاحی گفت: اگر خلاف این مورد ثابت شود و مأموران این مجموعه قوانین و مقررات را در خصوص تیراندازی رعایت نکرده باشند، قطعاً با مأمور متخلف و عوامل مربوطه برخورد و نسبت به تعقیب قضایی، تشکیل پرونده کیفری و صدور حکم اقدام خواهیم کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها