تشریح حمایت های مالی از معلولان

کد خبر: 471693

رئیس سازمان بهزیستی از پرداخت ماهانه ۶۰۰ هزار تومان یارانه به برخی معلولان خبر داد و گفت: بابت نگهداری روزانه از هر معلول ۳۴۰ هزار تومان و نگهداری شبانه ۶۰۰ هزار تومان به مراکز توانبخشی پرداخت می شود.

مهر: انوشیروان محسنی پندپی در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود: حق تردد معلولان در تهران نیز ماهانه ۱۵۰ هزار تومان است که به حدود ۱۰۰ هزار نفر از معلولان پرداخت می شود.
وی از پرداخت حق پرستاری به معلولان دارای ضایعات نخاعی خبر داد و گفت: ما شهریه دانشجویان معلول و نیازمند را پرداخت می کنیم و سال گذشته ۲۰ هزار نفر از این تسهیلات استفاده کردند.
محسنی بندپی، پرداخت حق پرستاری به معلولان ضایعات نخاعی را یکی دیگر از اقدامات حمایتی سازمان بهزیستی اعلام کرد.
رئیس سازمان بهزیستی گفت: کمیسیونی مشترک متشکل از کمیسیون های اجتماعی بهداشت و بودجه مجلس در حال بررسی لایحه دولت در باره معلولان هستند و تاکنون دو جلسه آن برگزار شده است.
محسنی بندپی با اشاره به اظهارات رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، افزود: به گفته شهریاری تا نیمه دی امسال این لایحه به صحن علنی مجلس می آید و مجلس در این زمینه تصمیم گیری نهایی می کند.
رئیس سازمان بهزیستی گفت: مهمترین اقدام سازمان بهزیستی در یک سال اخیر این است که در کاهش بروز معلولیت تلاش کرده است.
محسنی بند پی افزود: پوشش غربالگری شنوایی سنجی که پارسال ۶۳ درصد بوده اکنون به بالای ۹۰ درصد رسیده و پوشش غربالگری بینایی سنجی به بیش از ۸۵ درصد رسیده است.
وی گفت: بیش از ۵۰ درصد معلولیت ها ناشی از اختلالات ژنتیکی که است و اکنون ۲۵۰ مرکز خصوصی در این باره با سازمان بهزیستی همکاری می کنند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها